Pastāsti par sevi!
Darbu Rimi uzsāku kā pārdevēja kasiere, vēlāk ieņēmu nodaļas vadītājas, pārdošanas vadītājas un tagad – veikala vadītājas amatu.
Uzskatu, ka esmu neatlaidīga, stingra, mazliet darbaholiķe (smaida), cenšos pārvarēt jebkuras grūtības, lai sasniegtu iecerēto. Rūpes par citiem mani stipru dara, svarīga ir arī vienotība. Es pieņemu jaunus izaicinājumus, nezinot gala rezultātu. Jaunais baida, jo nezini, kā būs, tajā pašā laikā tas ir aizraujošs ceļojums nezināmajā. Katrs amats ir devis lielu dzīves pieredzi. Uzsākot darbu Rimi, nekad nebiju domājusi, ka tik ilgi nostrādāšu, jo sākums bija ļoti grūts. Bet ar savu lielo neatlaidību, ejot un darot, pulkstenī neskatoties, esmu nonākusi amatā, kurā pirms 20 gadiem pat necerēju būt!
Vai atceries savus pirmos soļus Rimi?
To nevar aizmirst! Tas bija jauns veikals Rimi Supermārkets Anniņmuiža, un mans uzdevums bija vitrīnu uzpildīšana augļu un dārzeņu nodaļā. Cik tur bija tomātu šķirņu, ābolu, gurķu… un tas viss bija jāpārlasa, jāuzpilda, pirmās šķēlītes jāsagriež paraudziņiem, nepārtraukti jāpapildina, un tā bija ikdienas dzīve. Nebija mentora, kas tevi apmāca, sākumā pastāstīja būtisko, un viss bija jāatceras – cenu zīmes, pirmās prasmes ar datoru. Tajā laikā domāju, kad nekad to neapgūšu. Jauni kolēģi, jaunas lietas, piemēram, siera griešana, gaļas grilēšana un citas. Tas bija kas nebijis manā dzīvē. Izaicinājums bij arī augstās Rimi kvalitātes prasības.
Kā esi augusi kopā ar uzņēmumu?
Esmu padziļināti izpratusi nozares specifiku, tas ir liels ieguvums. Esmu gandarīta, ka esmu spējusi sevi attīstīt. Strādāju komandā, kurā ir nodarbināti dažādu paaudžu darbinieki. Manas komandas rezultātu un mērķu sasniegšana man ir svarīga, tas ir iespējams tikai ar degsmi un svaigu skatījumu. Jauno darbinieku apmācībā darbojas mentori, manuprāt, Lean ir labs projekts, kas ar izstrādātajiem procesiem atvieglo dzīvi jebkuram darbiniekam. Labi darbaudzinātāji var būt tie, kam ir šī pieredzes bagāža, vēlme apmācīt, vēlme iejusties komandā – to noteikti esmu ieguvusi pa šo laiku.
Vai, strādājot Rimi, jūties novērtēta kā darbinieks?
Viennozīmīgi! Man nav radurakstu, es visu pati esmu sasniegusi ar savu darbu. Novērtēts var būt jebkurš no mums, ja vien ir vēlēšanās un tiek izrādīta iniciatīva.
Vēlos pateikt paldies ikvienam, kurš mani novērtēja jebkurā amatā! Ilggadējo darbinieku godināšanas svētkos tas sasildīja sirdi. Mums visiem piemīt dabiska vēlēšanās būt atzītiem un novērtētiem. Rimi māk svinēt svētkus.
Paldies par skaisto, neatņemamo sajūtu, kas joprojām ir būtiska daļa no Rimi dzīves!
Ko tev nozīmē Rimi un darbs mūsu uzņēmumā?
Te ir darbs ar cilvēkiem, zinoši kolēģi. Reizēm brīnos un domāju, kā to visu var zināt, no kurienes tas nāk. Nekad nav bijis garlaicīgi, nepārtraukti domāju, kā strādāt labāk, efektīvāk. Mana motivācija ir palīdzēt, jo viens nevar visu zināt, un ir labi, ka blakus ir zinoši un atsaucīgi kolēģi. Rimi arī asociējas ar stabilitāti un atbalstu jebkurā dzīves situācijā. Nevaru iedomāties sevi bez Rimi un arī Rimi bez sevis (pasmaida).
Kas ir pats svarīgākais, kādēļ strādā tieši šeit?
Svarīgākais ir sadarbība ar cilvēkiem, kas ikdienā man ir apkārt, gūt gandarījumu. Viss labais, notikumi – ir tik daudz labu lietu, visas nav iespējams nosaukt! Vēl ir prieks par paveikto un par izdošanos. Sākumā noteikti bija svarīga drošības sajūta no darba devēja puse. Neesmu vīlusies, jo esmu bijusi arī bezdarbniece un zinu, ko tas nozīmē, un novērtēju Rimi kā labu darba devēju.
Kāda ir lielākā atšķirība TAD un TAGAD, ja salīdzina darbu pirms 20 gadiem?
Atšķirība ir ļoti liela. Nevienam nav noslēpums, ka mēs izbaudām mūsdienu tehnoloģijas, kas atvieglo dzīvi gan darbiniekiem, gan pircējiem. Īpaši lielu paldies saku par Lean ieviešanu, jo ir daudz vieglāk strādāt, ja ir skaidri noteikti standarti. Agrāk bija grūtāk iegūt informāciju. Cilvēki ir mainījušies, galvenais iemesls ir attīstība. Pārmaiņas ir gan pozitīvas, gan negatīvas. Mēs nevaram stāvēt uz vietas un gaidīt, ir jāvirzās uz priekšu. Arī darbinieku saliedēšanas pasākumi ir liels ieguvums šobrīd.
Vai ir kāds amizants notikums, kas spilgti iespiedies atmiņā?
Amizants notikums ir bijis saistībā ar iepakotās pārtikas plauktu pārkārtošanu – kafijas plauktiem, kad vēl strādāju par pārdevēju kasieri. Tajā laikā vēl nebija izstrādātas planogrammas. Vienu dienu izdomāju, ka vajag pārkārtot kafijas plauktus, jo nepatika, kā tie izskatās. Izdarīju visu pēc sava prāta. Atnāca pārdošanas vadītāja un bija nepatīkami pārsteigta. Tieši tajā brīdī veikalā bija ieradušies veikalu tīklu direktors un reģionālais vadītājs, viņi dzirdēja šo sarunu, novērtēja sakārtotos plauktus un akceptēja jauno izvietojumu.