Rimi korporatīvās atbildības pārskats 2021

Šajā lapā ir sniegta informācija par Rimi darbību ilgtspējības jomā. Pirms sniedzam sīkāku informāciju, aicinām iepazīties ar uzņēmuma galvenajiem notikumiem 2021. gadā.

“Mēs apzināmies, ka no vairākiem paradumiem nevar atteikties vienas dienas laikā, bet veicot mazus soļus pretim ilgtspējīgākam izvēlēm, mēs varam pietuvoties lielākam mērķim. Tāpēc mūsu vides un ilgtspējas iniciatīvas ir vērstas uz klientu paradumu maiņu, piedāvājot dažādas videi draudzīgas alternatīvas un sniedzot atbalstu sabiedrībai un līdzcilvēkiem. Būt sociāli atbildīgiem sabiedrības, klientu, piegādātāju, darbinieku un apkārtējās vides priekšā ir mūsu viens no Rimi stratēģiskajiem mērķiem.”

Valdis Turlais
Rimi Latvia valdes priekšsēdētājs

Parasti mēs Rimi sakām, ka "Ilgtspēja ir daļa no mūsu DNS”. Pieņemot jebkuru lēmumu, mēs vienmēr domājam par vidi, cilvēkiem, apkārtējo sabiedrību. 2021.gadā Latvijā esam pievērsuši īpašu uzmanību sabiedrības un mūsu darbinieku labbūtībai, kā arī sākuši nozīmīgus procesus pārtikas atkritumu samazināšanā."

Zanda Šadre

Rimi korporatīvās komunikācijas vadītāja Baltijā

Kā mēs strādājam ar korporatīvo atbildību Rimi?

Tā kā Rimi Baltic ietilpst ICA Grupā, tad korporatīvās atbildības (CR) stratēģijā mēs ievērojam ICA Grupas pieeju. Tās mērķis ir būt korporatīvās atbildības līderim. Tāpēc ilgtspējība ir neatņemama visu ICA Grupas uzņēmumu ikdienas darbību sastāvdaļa. Sadarbojoties Grupas ietvaros un ar citiem dalībniekiem ­ ICA Grupai ir nozīmīga loma ilgtspējīgas attīstības uzlabošanā. ICA Grupas ilgtspējības darbs  galvenokārt tiek īstenots piecās jomās: vietējās kopienas, vides, veselības, dažādības un kvalitātes jomās.

Rimi Baltic stratēģija

Single image Single mobile image

 

Mēs aktīvi iesaistīsimies vietējās kopienās, kurās darbojamies.

 

 

Mēs samazināsim ietekmi uz apkārtējo vidi, radīsim klimatam nekaitīgas darbības un palīdzēsim klientiem veikt ilgtspējīgākas izvēles.

 

Mēs aktīvi piedalīsimies sabiedrības veselības uzlabošanā, izmantojot mūsu organizācijas spēku.

 

Mēs veicināsim savu konkurētspēju, palielinot mūsu darbību dažādību un maksimāli izmantojot atšķirīgo.

 

Mēs nodrošināsim, ka kvalitāte un sociālā atbildība vienmēr ir virzītājspēks mūsu darbībā un darījumu attiecībās.

Pēdējos gados ilgtspējības darbs ir izstrādāts saistībā ar programmu Dienaskārtība 2030 (Agenda 2030) un ANO Ilgtspējīgas attīstības globālajiem mērķiem. 17 mērķi sasaucas viens ar otru, un Rimi darbības tieši vai netieši ietekmē visus mērķus. Tomēr ICA Grupa, kurā ietilpst Rimi, ir izvēlējusies papildus koncentrēties uz 3., 5., 8., 12., 13. un 14. mērķa jomām, kas lielā mērā ietekmē Grupas darbību.

Ilgtspējas attīstības mērķi

Single image Single mobile image

Rimi Baltic Ilgtspējīgas attīstības apbalvojumi

Sveicot Baltijas reģiona ilgtspējīgas attīstības līderus un izceļot ilgtspējības inovāciju pieaugošo nozīmi, Rimi Baltic aizsāka Rimi Baltic Ilgtspējīgas attīstības apbalvošanu. Pieteikumi apbalvojumam tika pieņemti no 20. septembra līdz 20. oktobrim. Uzņēmumi, organizācijas, jaunuzņēmumi un individuālie komersanti tika aicināti pieteikties apbalvojumam trijās kategorijās – Ietekme, Inovācijas un Pārmaiņas. Mēs saņēmām 323 pieteikumus šajās apakškategorijās. Tika atlasīti daži dalībnieki, un uzvarētāji no Baltijas valstīm tika paziņoti 9. decembrī Nākotnes veidošanas konferences Apbalvošanas ceremonijā.

Uzzini vairāk

Rimi ziedo vietējām kopienām

Mēs intensīvi sadarbojamies ar dažādām NVO Baltijas valstīs, piemēram, Lietuvā – Sidabrinė Linija, Maisto Bankas, Gelbėkit Vaikus, Latvijā – Mātes piena banka, Eņģeļi pār Latviju, Dod bērnam iespēju!, Igaunijā – Pārtikas banka, Sarkanais Krusts. 2021. gadā Rimi ziedoja 13 tonnas pārtikas. Vēl Rimi e-veikala klienti ir ziedojuši 1385 eiro dažādām NVO.

Atbalsti vietējos ražotājus Latvijā un Lietuvā

Visu gadu Rimi Baltic iesaistīja banku sektora un akadēmijas ekspertus, lai parādītu, kā iepirkšanās pie vietējiem ražotājiem var sniegt pienesumu valsts ekonomikai. Sadarbība sniedza pamatu arī komunikācijas kampaņai “Audzēts Latvijā”, kurā Latvijas pārtikas ražotāji saņem padomu no Rimi ekspertiem saistībā ar uzņēmējdarbības attīstību, mārketingu un ilgtspējību. Turpmākām apmācībām tika atlasīti vairāki aktieri, lai reklamētu uzņēmumu produktus Rimi veikalos. Turpmāk projekts tiks īstenots arī Igaunijā.

Zemnieku veikali kļūst arvien populārāki

Katrā valstī Rimi veikalā var atrast zemnieku produkcijas sadaļas. Šajās vietās mēs pārdodam tikai un vienīgi vietējo zemnieku un ražotāju ražotos produktus, bieži vien ar tradicionālu un populāru recepti. Nav nekāds noslēpums, ka Covid-19 pandēmija lika pieaugt šādu preču tirdzniecībai, jo tādējādi iedzīvotāji vēlējās atbalstīt vietējos uzņēmumus un kopienas. Zemnieku produkcijas tirdzniecība pieauga par 12%, salīdzinot ar 2020. gadu, un mums ir 2609 dažādu preču klāsts.

Rimi Labākai dzīvei

Kā viens no veiksmīgiem sadarbības virzieniem jāmin jaunu, veselīgāku produktu attīstīšana programmas “Rimi Labākai dzīvei” ietvaros. Lai atbilstu visiem programmas “Rimi Labākai dzīvei” kvalitātes kritērijiem un tajos noteiktajām tauku, sāls, cukura, šķiedrvielu un pilngraudu robežvērtībām, jau vairāki vietējie ražotāji, sekojot Rimi rekomendācijām, ir pielāgojuši savu produktu receptes. To atzinīgi novērtējuši gan paši ražotāji, gan īpaši – Rimi pircēji.

Single image Single mobile image

Rimi Baltic Vides aizsardzības mērķis Mērķis 2018 2019 2020 2021
Rimi Baltic darbības līdz 2030. gadam būs klimatam nekaitīgas. Izmešu samazinājums (kg CM2e/m2), salīdzinot ar 2006. gadu,% -100 -44 -57 -81 -83
Uz pusi samazināti pārtikas atkritumi noliktavās un veikalos līdz 2025. gadam. Pārtikas atkritumu procentuālās daļas pieaugums, salīdzinot ar 2016. gadu -50 -7' +9' +9' 0'
Atkārtoti pārstrādājama* plastmasa visiem Rimi privātā zīmola pārtikas iepakojumiem 2025. gadā, %(*atkārtoti izmantojams, atkārtoti uzpildāms un/vai atkārtoti pārstrādājams materiāls) 100       51%

 

Ietekme uz klimatu tika samazināta

Kopš 2015. gada esam ieguldījuši vairāk nekā 20 miljonus eiro jaunās paaudzes veikalu ledusskapjos ar dabīgu CO2 dzesējošo vielu (freona vietā), patlaban 70% Rimi veikalu (tostarp visi lielie un vidēja lieluma veikali) tiek renovēti. 2021. gada Rimi darbību (1. un 2. temats) ietekme uz klimatu veidoja 28 000 tonnas CO2, kas ir par 2000 tonnām mazāk nekā 2020. gadā, vai par 83% mazāk nekā 2006. gadā. ICA Gruppen (Rimi ir grupas daļa) saņēma ANO apbalvojumu par ieguldījumiem klimata pārmaiņās ANO Konferencē Glāzgovā COP26. Rimi ievēro GHG protokolu, un mūsu CO2 izmešu datus apliecina trešās puses revīzijas uzņēmums Zviedrijā. 

Uzzini vairāk

Pārtikas atkritumu samazināšanās

Pārtikas atkritumu jautājums ir kļuvis par apspriestāko 2021. gadā. Esam veltījuši daudz spēku šim jautājumam: esam veikuši iekšējo pārtikas atkritumu revīziju un noteikuši nozares, kurām nepieciešami uzlabojumi, izveidojuši Pārtikas atkritumu projekta grupu, izstrādājuši jaunu atlaižu sistēmu, paplašinājuši sadarbību ar Pārtikas banku un ziedojuši par 71% vairāk pārtikas, salīdzinot ar 2020. gadu. Fakti runā paši par sevi: esam samazinājuši pārtikas atkritumu līmeni par 9%, salīdzinot ar 2020. gadu, un esam pietuvojušies 2016. gada līmenim. Pārtikas atkritumus nosaka atbilstoši FLW protokolam (Pārtikas zaudējumu un atkritumu; angļu – Food Loss and Waste Protocol).

Plastmasas patēriņa samazināšana

Esam samazinājuši plastmasas patēriņu par vairāk nekā 300 tonnām gadā, piemēram, samazinājums par 37 tonnām, atjauninot Rimi izmantotos iepakojumus (salātu kastītes, atkritumu maisus, plastmasas plēves utt.), vai vienkārši noņēmām svaigajiem salātiem plastmasas podiņus un ietaupījām 1 tonnu plastmasas gadā. Vēl viena darbība: pārliecināties, ka mūsu izmantoto plastmasu var viegli pārstrādāt vai izgatavot no atkārtoti pārstrādājamiem materiāliem. No 2021. gada Rimi veikalu sarkanie iepirkumu groziņi ir izgatavoti no atkārtoti pārstrādāta plastmasas materiāla. Esam jauninājuši 54 produktu plastmasas iepakojumu, lai to varētu viegli pārstrādāt, papildus pārveidojuši 33 svaigas gaļas iepakojumus no melnas uz caurspīdīgu, lai to varētu vēl vieglāk pārstrādāt. Patlaban 51% Rimi privātā zīmola produktu plastmasas iepakojuma ir viegli pārstrādājami Baltijas valstu reģionā.

Nulles atkritumu sortiments

Atbalstot ilgtspējīgu pieeju un risinājumus, kā arī reaģējot uz pircēju vēlmēm dzīvot daudz veselīgāk un draudzīgāk videi, Rimi ir pirmais vairumtirgotājs Baltijas valstu reģionā, kas sācis pārdot Latvijā ražotas mājsaimniecības un higiēnas preces bez iepakojuma. Tā sauktie nulles atkritumu stendi ir pieejami astoņos Rimi veikalos visā Baltijas jūras reģionā. Produktu klāstā ir šampūni, ziepes, zobu pastas un zobu birstes, dezodoranti, tualetes papīrs, trauku mazgāšanas līdzekļi, higiēnas un citas preces. 2021. gadā “Nulles atkritumu” pieeja palīdzēja ietaupīt 700 kilogramus plastmasas.

Tehnoloģijas palīdz sasniegt ilgtspējīgas attīstības mērķus

Rimi ir viena no pirmajām vairumtirdzniecības ķēdēm, kas piedāvā pircējiem mākslīgā intelekta (AI) šefpavāra pakalpojumu "Iztukšo ledusskapi". Logrīks ir viesots Rimi.ee/lv/lt un rimibaltic.com portālos, un to ir viegli lietot. Pēdējo 6 mēnešu laikā šis rīks ir palīdzējis glābt aptuveni 2 tonnas pārtikas. Vēl jo vairāk, Rimi pašapkalpošanās kasēs klienti var izvēlēties opciju “nedrukāt čeku”. 2021. gada laikā gandrīz 0,1 miljoni čeku netika izdrukāti, un tas ir līdzvērtīgi 0,1 tonnām papīra. Vēl Rimi klientiem ir piekļuve personalizētiem ieskatiem par iepirkšanās paradumiem, kas pieejami Rimi mobilajā lietotnē.

Sarkanā saraksta zivis

Rimi visās Baltijas valstīs pārtrauca iepirkt zivis no Pasaules Dabas Fonda izstrādātā “Zivju gida” Sarkanā saraksta. Tādejādi kļūstot par pirmo mazumtirgotāju Baltijā, kas vairs netirgos zivis no sarkanā saraksta, tā atbalstot atbildīgas zvejas principus. Sarkanā marķējuma zivju un jūras velšu iegādes pārtraukšana un sadarbība ar Pasaules Dabas Fondu ir būtisks pirmais solis ceļā uz ilgtspējīgu zivju piedāvājumu Rimi sortimentā un ilgtermiņa ieguldījums, kas dos iespēju arī Rimi klientiem atbalstīt ilgtspējīgu zvejniecību un uzlabot nākotnes situāciju pasaules okeānos un jūrās.

 

Uzzini vairāk

Atkārtoti izmantojamā soma Rimi e-komercijai

Ik mēnesi aptuveni 250 000 papīra maisiņu tiek izmantoti Rimi e-komercijas pasūtījumu iepakošanai. Lai gan tie ir pilnībā pārstrādājami, vairums maisiņu nonāk atkritumos pēc vienreizējas to izmantošanas vai veido maisiņu kaudzes pircēju mājās. Risinām šo problēmu kopā ar jaunuzņēmumu Packoorang (Norvēģija): inovatīvu atkārtoti izmantojama iepakojuma un transporta ekosistēmu piegādātāju. 10 nedēļu laikā esam izveidojuši atkārtoti izmantojamu maisiņu dizainu e-komercijas nolūkos, saražojuši dažus paraugus un nogādājuši tos pirmajiem izmēģinājumiem Rīgā. Turpmāko mēnešu laikā centīsimies papildināt šo risinājumu ar īstiem pircējiem.

Single image Single mobile image

Rimi Baltic Veselības mērķis   Mērķis   2020  2021  2022
Rimi Labākai dzīvei preču tirdzniecība aug ātrāk nekā Rimi Baltic tirdzniecība, %  120 127 108  
Rimi darbinieki piekrīt, ka Rimi atbalsta darbinieku labklājību, %  80 82 81  

 

Rimi Labākai dzīvei

Rimi piedāvā plašu veselīgu produktu klāstu ar marķējumu Rimi Labākai dzīvei (Rimi Good for You (RGFY)). Šīs preces ir marķētas veikalos un e-veikalos, lai pircēji varētu viegli atrast veselīgu alternatīvu vairumam pārtikas kategoriju. 2021. gadā mēs paplašinājām Rimi Labākai dzīvei preču klāstu par 21% (kopā 767 preces) ar vairāk šķiedrvielām, pilngraudiem, mazāk cukura, sāls, labākiem taukiem, bez ĢMO, bez sintētiskām pārtikas piedevām. Veselīgāki produkti tiek izvēlēti, pamatojoties uz kritēriju kopumu, atsaucoties uz Keyhole, Baltijas, Ziemeļvalstu uztura ieteikumiem un Pasaules Veselības organizācijas (PVO) veselīga uztura vadlīnijām. Rimi Labākai dzīvei preču tirdzniecība ar katru gadu pieaug, un 2021. gadā tirdzniecība pieauga par 21%, salīdzinot ar 2020. gadu.

Veselīgs dzīvesveids

Jau daudzus gadus sadarbojamies ar Rimi Rīgas maratonu Latvijā un Viļņas maratonu Lietuvā, kā arī atbalstām Tallinas maratonu Igaunijā. Gada gaitā Rimi Baltic ir organizējis arī veselīga dzīvesveida mēnesi ar speciāliem piedāvājumiem sadarbībā ar aptiekām un sporta zāļu ķēdēm, saziņas kampaņām, lai sekmētu veselīgu dzīvesveidu un veselību uzlabojošus pasākumus darbiniekiem.

Mēs turpinām samazināt sāls, tauku un cukura daudzumu Rimi produktos

Rimi privātā zīmola produkti samazinās pievienoto cukuru par 10% un sāli par 15%. Arī piesātināto tauku daudzums tiks samazināts par 10% gatavajās maltītēs, kā arī produkti nesaturēs garšas pastiprinātājus: E620-635, E640, E650. Ciešā sadarbībā ar visu Baltijas valstu ražotājiem esam atlasījuši vairāk nekā 500 produktus. Mēs pārbaudām sastāvu un recepti, un ieviesīsim izmaiņas līdz 2023. gadam.

Garīgā labklājība Rimi

Ik gadu Rimi veic garīgās labklājības aptaujas, lai izvērtētu iekšējo atmosfēru uzņēmumā. Pēdējie divi gadi bija emocionālu izaicinājumu pilni pandēmijas dēļ, kas noteikti ir ietekmējusi cilvēku garīgo veselību. Mēs priecājamies, ka 79% darbinieku (līdzīgi kā 2020. gadā) norādīja, ka viņi spēj tikt galā ar darba slodzi. Tomēr 81% darbinieku (par 1% mazāk, salīdzinot ar 2020. gadu) apgalvo, ka viņi spēj rast līdzsvaru starp darbu un mājām. Visi aptauju rezultāti tiek individuāli analizēti grupās, un tiek izstrādāti darbību plāni situācijas uzlabošanai.

Rimi Bērniem

Lai iedvesmotu Latvijas vecākus un bērnus, veikalu tīkls Rimi ir apvienojis spēkus ar medicīnas, veselīgas ēšanas, sporta un citu nozaru bērnu veselības ekspertiem, radot īpašu platformu Rimi Bērniem, kas noder gan pašiem bērniem, gan vecākiem, rūpējoties par savu labklājību un veselību.

Rimi Gardēži

Garša nav tikai bauda, tas ir dzīvesveids. Caur to tu uztver pasauli ik dienu - vai tā būtu rīta kafija, ģimenes pusdienas, draugu vakariņas, svētku maltīte, virtuves eksperimenti vai labākas dzīves meklējumi. Lai kuras garšas būtu tavējās, ikviens ir Gardēdis. Tāpēc Rimi ir sapulcinājis ekspertu komandu - Rimi Gardēžus, kuri dalās ar visu vērtīgo un noderīgo tieši tev.

Automātiskie defibrilatori

Lai nodrošinātu pēc iespējas ātrāku un efektīvāku palīdzību nelaimes gadījumos, Rimi ne tikai veic darbinieku apmācību pirmās palīdzības sniegšanā, bet arī 38 Rimi hipermārketos visā Latvijā jeb veikalos ar lielāko cilvēku plūsmu 2019. gadā tika izvietoti ārējie automātiskie defibrilatori. Tos nepieciešamības gadījumā var izmantot un pirmo palīdzību sniegt gan Rimi darbinieki, gan lielveikalu apmeklētāji.

Single image Single mobile image

Rimi Baltic Dažādības mērķis Mērķis 2020 2021 2022
Dzimumu līdzsvars augstākās vadības amatos, vīriešu un sieviešu % attiecība  50/50 41/59 55/45  

 

Dažādība bagātina organizāciju

Rimi augstākās vadības dzimumu dažādība 2021. gadā bija 55% vīriešu / 45% sieviešu. Šogad turpinām koncentrēt uzmanību uz dažādības veicināšanu: jaunu veikalu pieejamību cilvēkiem ar attīstības traucējumiem, sarunājamies ar darbiniekiem par dažādības tematiem, kādu pienesumu tie sniedz uzņēmumam, piedalāmies ārējos semināros un dalāmies labās prakses pieredzē. 2021. gadā 43% darbinieku vecums bija 50 gadi un vairāk, un mērķis bija vecuma aizspriedumu mazināšana.

Rimi komanda

Rimi Latvia jau kopš 2016. gada īsteno darba devēja tēla veicināšanas kampaņu un uzrunā cilvēkus vecumā virs 50. Rimi tic, ka vecumam nav nozīmes – mūsu pieredzes bagātie kolēģi ir lieliski darbinieki, viņu prasmes tiek ļoti augstu novērtētas, un gados vecāki cilvēki ir laipni gaidīti pievienoties Rimi komandai.

Rimi Latvia jau  2019. gadā apliecināja savu atbalstu Latvijas Dažādības hartas parakstīšanas ceremonijā. Tas nozīmē, ka Rimi atbalsta 15 hartas principus, lai tiektos uz dažādību atbalstu un vienlīdzīgām iespējām darba vidē.

Single image Single mobile image

Rimi Baltic kvalitātes mērķis  Mērķis 2019 2020 2021 2022
100% ICA korporatīvo zīmolu piegādātāju augsta riska valstīs tiks sociāli pārbaudīti  100 82 87 94  
100% korporatīvo zīmolu piegādātāju augsta riska valstīs tiks sociāli pārbaudīti, savukārt 90% būs pamatota atkārtota pārbaude  100 76 82 92  
90% korporatīvo zīmolu piegādātāju tiks veikta kvalitātes sertifikācija  90 89 94 94  

 

Kvalitātes standarti

Rimi pieprasa, lai korporatīvo zīmolu piegādātājiem būtu trešās puses veikta sertifikācija saskaņā ar noteiktu pasaules kvalitātes standartu, un 2021. gadā 94% (mērķis 90%) piegādātāju šo prasību ir izpildījuši. Mūsu iepircējiem ir ISO 9001 un 14001 sertifikācija uz vēl 3 gadiem, un izplatīšanas centri ir izturējuši BRC auditu 2020. gadā. Šogad Rimi ir veicis vairāk nekā 23 000 kvalitātes testu, lai nodrošinātu produkta drošību, uzturvērtību vai iepakojumu.

Ētiskā tirdzniecība

Rimi nepieļauj diskrimināciju, atbalsta trūkumu jebkurām tiesībām uz biedrošanās brīvību un koplīgumu slēgšanu, bērnu nodarbinātību, piespiedu darbu, jaunu darbinieku pakļaušanu riskantiem uzdevumiem vai jebkādu citu cilvēktiesību neievērošanu. Rimi pieprasa, lai korporatīvo zīmolu piegādātāji augsta riska valstīs izpildītu ICA sociālās revīzijas prasības, un 94% (mērķis ir 100%) piegādātāju šo prasību ir izpildījuši 2021. gadā.

Dzīvnieku labturība un pārtikas viltojumi

Esam veikuši astoņas pārbaudes, lai apliecinātu dažādu svaigas gaļas piegādātāju atbilstību Dzīvnieku labturības standartiem. Vēl veicām 31 pārtikas viltojumu analīzes 18 Rimi privātā zīmola produktiem.

Kvalitātes pārbaudes un iekšējās kontroles

Lai veikalos nodrošinātu augstus kvalitātes, drošības un higiēnas standartus, Kvalitātes un iekšējās kontroles nodaļas veic regulāras revīzijas. Šīs revīzijas koncentrējas uz pareizu veikala procesu nodrošināšanu, kas ietver arī pareizus produktu uzglabāšanas apstākļus, produktu uzglabāšanas laika uzraudzību vai atkritumu apsaimniekošanu. 2021. gadā 76% veikalu pārbaudīja iekšējās kontroles grupa, un 68% Rimi veikalu pārbaudīja Kvalitātes grupa.

Mūsu korporatīvās atbildības pārskats 2021