Aptauja: 27% iedzīvotāju regulāri izvēlas ekoloģiski audzētus produktus

04. Aprīlis, 2018

Kā norāda 57% aptaujāto, izvēlei par labu ekoloģiski audzētiem produktiem viņi mēdz nosvērties tieši to veselīguma dēļ – šo produktu audzēšanā un ražošanā netiek izmantoti minerālmēsli, pesticīdi, antibiotikas, kā arī tie audzēti un ražoti saskaņā ar dabiskajiem augu un dzīvnieku augšanas procesiem. Rimi veikalos EKO/BIO produkti visplašāk pārstāvēti tādās kategorijās kā zīdaiņu pārtika, dārzeņi, graudu produkti, garšvielas, eļļas un mērces. Pašlaik Rimi veikalos pieejami 856 dažādi produkti, kas saņēmuši Eiropas Savienības bioloģiskās lauksaimniecības sertifikātu.

Atbildot uz jautājumu par EKO/BIO produktu izvietojumu veikalā, 43% respondentu norādījuši, ka vēlētos, lai šie produkti būtu izvietoti atsevišķi, nevis starp citiem, līdzīgiem produktiem, savukārt 37% atzīst, ka priecātos par šo produktu īpašu atzīmēšanu, lai uzreiz būtu redzams – kurš produkts ir saņēmis atbilstošu sertifikātu, un kurš nav. Ņemot vērā pircēju vēlmes, Rimi veikalos tiek ieviesta ekoproduktu atpazīstamības zīme. Ar šo norādi pie cenu zīmes, kā arī atsevišķos stendos tiks atzīmēti tie produkti, kuri audzēti un ražoti, ievērojot visas nepieciešamās prasības, lai iegūtu Eiropas Savienības bioloģiskās lauksaimniecības sertifikātu (patērētāji bioloģiskos produktus var atpazīt pēc ES vienotā marķējuma – zaļās eko lapiņas).

Rimi pircēji arvien vairāk novērtē ekoloģisko produktu segmentu, par ko visspilgtāk liecina aptaujas rezultāti un apgrozījuma pieaugums pret iepriekšējo periodu. Ņemot vērā šos faktorus, kā arī Rimi vēlmi un spēju atbalstīt mazos vietējos ražotājus, pagājušā gada septembrī tika uzsākta sadarbība ar Trikātas pienu ­­– ģimenes uzņēmumu, kas pēc vairāku gadu pārtraukuma ir atsācis darbību tieši bioloģisko produktu segmentā. Uzņēmums pienu iepērk tikai no vietējiem zemniekiem, tāpēc atbalsta ķēde paplašinās. Rimi atbalsta ne tikai vietējos ražotājus, bet arī vietējos zemniekus,” stāsta Rimi Latvia sabiedrisko attiecību vadītāja Dace Preisa.

Sabiedrības interese par EKO/BIO produktiem aug. Četrdesmit astoņi procenti aptaujāto atzīst, ka interesējas par produktu izcelsmes valsti, 25% respondentu norāda, ka interesējas, kā konkrētais produkts ietekmē veselību. Savukārt 14% aptaujas dalībniekiem ir svarīgi zināt, kādos apstākļos audzis konkrētais produkts.

Tiešsaistes aptaujā piedalījušies 1007 respondenti vecumā no 18-74 gadiem


Populārākie raksti