Ar Rimi atbalstu sākas dakteru klaunu labdarības kampaņa

30. Jūlijs, 2021
Biedrība “Dr.Klauns” ir uzsākusi labdarības kampaņu “Palīdzi veseļoties, nevis ārstēties!”.

Kampaņas laikā ikvienam ir iespēja piedalīties, līdz 31. augustam ziedojot mājas lapā www.drklauns.lv, pērkot TIO saldējumu, kā arī ziedojot ar Rimi palīdzību – iedājoties dakteru klaunu sarkano degunu jebkurā Rimi veikalā, izmantojot ziedojumu kastītes veikalos, kā arī iepērkoties e-veikalā vai novirzot kampaņai savu Mans Rimi kartes uzkrājumu. Visi saziedotie līdzekļi tiks novirzīti dakteru klaunu regulāram ikdienas darbam un palīdzēs viņiem būt tur, kur gaida mazie pacienti, viņu vecāki un mediķi – Latvijas slimnīcās.

Bērnam slimnīcā ir smagi ne tikai pašas slimnīcas dēļ, viņam var būt bail no svešas vides, no ārstiem un procedūrām, no tā, ka vecāki ir ļoti satraukušies. Tas ir stress, kas ietekmē mazā pacientā vispārīgo stāvokli. Pārvarēt sāpes un bailes, iegūt spēkus, noskaņoties uz uzvaru bērniem palīdz dakteri klauni. Viņi nav animatori, bet īpaši profesionāļi, kuru uzdevums ir blakus medpersonālam veikt kopīgo misiju —palīdzēt bērniem ātrāk veseļoties. Jau deviņus gadus dakteri klauni ikdienā dodas uz Latvijas slimnīcu bērnu nodaļām, lai atbalstītu mazos pacientus.

Medicīnas klauni ir uniklāli specialisti. Viņu darbs ir īpaša psiholoģiskā atbalsta forma, kam nepieciešamas īpašas prasmes, atbildība un individuāla pieeja katram cilvēkam. Dakteri klauni tiek rūpīgi atlasīti, iziet vairāku mēnešu mācību un prakses programmu, turpina mācīties un piedalīties supervīzijās, lai ikviens bērns slimnīcās satiktu savu dakteri klaunu un saņemtu tieši viņam nepieciešamo atbalstu.

Lai dakteri klauni varētu veikt savu darbu, tam ir nepieciešami līdzekļi. Biedrības “Dr.Klauns” šo programmu var īstenot tikai un vienīgi pateicoties ziedojumiem.

No 27. jūlija līdz 31. augustam notiek dakteru klaunu labdarības kampaņa “Palīdzi veseļoties, nevis ārstēties!”.

Jebkāds un pat neliels ziedojums palīdzēs bērniem satikt savu dakteri klaunu un saņemt milzum daudz sirdssiltuma un emocionālā atbalsta. Kampaņas laikā ir paredzētas dažādas aktivitātes, un ikvienam, kurš gribētu atbalstīt dakteru klaunu darbu, ir vairākie veidi, kā to izdarīt.

Labdarības kampaņas sākās ar neierasto zibakciju 27. jūlijā - neskatoties uz lietaino laiku, medicīnas klaunādes profesionāļi, kuri ikdienā strādā Latvijas slimnīcās, izgāja Rīgas ielās. Viņu mērķis bija uzdāvināt ikvienam rīdziniekam dažus prieka mirkļus un pievērst līdzcilvēku uzmanību emocionālās veselības problēmai un nepieciešamībai atbalstīt bērnus slimnīcās.

“Tikko mēs bijām jau gatavi iziet ielās, sākās stiprs lietus. Atcelt zibakciju taču nevar? Ātri sameklējām lietussargus. Un tajā brīdī sapratām, cik tas īstenībā ir simboliski. Bieži vien slimība atnāk tikpat negaidīti kā lietus vai vējš. Un dakteris klauns – viņš arī ir kā lietussargs. Viņš nevar izārstēt, nevar “izslēgt” lietu. Bet var dod pajumti, kur paslēpties mierā no negaisa,” stāsta Marianna Milovska, biedrības “Dr.Klauns” vadītāja. “Arī lietū, negaisa laikā cilvēks var būt laimīgs. Arī slimībā var. Jebkurā situācijā ir vieta prieka mirklim. Mēs palīdzam to atrast tiem, kuriem tas visvairāk ir nepieciešams,” turpina Marianna.

Pēc Mariannas vārdiem, šodien dakteri klauni vēl vairāk izjūt, cik daudz viņu darbs ir pieprasīts: uz pandēmijas fona cilvēki ir kļuvuši vēl stresaināki, medicīnas darbinieki ir vēl stiprāk noslogoti, un no emocionālās veselības ir ļoti daudz atkarīgs. Šī gada labdarības kampaņas centrā ir tieši jautājums par rūpēm, it īpaši rūpēm par savu un līdzcilvēku emocionālo veselību.

“No tā, kā mēs jūtamies, kas ir uz sirds, ir atkarīgs arī tas, kā mēs dzīvojam savu dzīvi. Vienu un to pašu notikumu mēs varam pārdzīvot gan stresaini, gan mierīgi un līdzsvaroti. Dakteru klaunu uzdevums ir palīdzēt mazajiem pacientiem un viņu vecākiem no pirmā stāvokļa tikt uz otro,” skaidro Marianna Milovska.

Kopš programmas sākuma dakteriem klauniem līdzās ir pastāvīgais partneris – Latvijā vadošais piena pārstrādes uzņēmums “Food Union”, kas šī gada akcijas laikā turpina atbalstīt viņu darbu jaunā veidā. Proti, uzņēmuma vispopulārākais saldējuma zīmols “Tio” kļuvis par dakteru klaunu garšīgāko draugu. Labdarības kampaņas laikā trīs centus no katra iegādātā “Tio” plombīra saldējuma “Food Union” novirzīs mazo pacientu priekam slimnīcās visā Latvijā.

“Nereti bērnības sirsnīgākās atmiņas ir saistītas ar saldējuma ēšanu. Vēlamies, lai tādas būtu arī mazajiem slimnīcu pacientiem, tāpēc esam patiesi aizkustināti par jauno dakteru klaunu un “Tio” sadraudzību. Tagad palīdzēt bērniem veseļoties būs tik pat viegli kā apēst saldējumu!” saka Sandra Usačeva, “Food Union” saldējuma zīmolu vadītāja.

Ziedot “Dr. Klauna” programmai iespējams arī ar lielveikalu tīkla “Rimi” atbalstu. Vairākus gadus pēc kārtas “Rimi Latvia” ir sniedzis nozīmīgu atbalstu dakteru klaunu darbības nodrošināšanai.

“Mēs patiesi priecājamies būt par ilggadējo biedrības “Dr.Klauns” atbalstītāju, palīdzot organizācijai nostiprināties un paplašināt dakteru klaunu profesionālo saimi. Sākotnēji tas bija atbalsts, lai dakteri klauni varētu darboties Bērnu klīniskās universitātes slimnīcā, pēc tam radām iespēju ar Rimi atbalstu šo programmu paplašināt arī reģionos. Arī šogad Rimi veikalos pircēji varēs ziedot akcijas mērķim ziedojumu kastītēs pie kasēm, iegādāties atraktīvos sarkanos klaunu degunus visos mūsu veikalos, ziedojot Rimi e-veikalā, kā arī novirzot labdarības kampaņai savu Mans Rimi uzkrājumu,” par ziedošanas iespējām stāsta Rimi Latvia sabiedrisko attiecību vadītājs Juris Šleiers.

Dakteri klauni atgadina: nav mazo ziedojumu, kopā mēs veidojam Latvijas slimnīcās vidi, kurā bērni vieglāk un ātrāk veseļosies!

Biedrība “Dr. Klauns” kā sabiedriska labdarības organizācija darbojas kopš 2012. gada, un tās pārstāvji – 35 profesionāli medicīnas klauni – katru dienu dodas uz Bērnu Klīniskās universitātes slimnīcu un citām slimnīcām Latvijā, lai psiholoģiski palīdzētu bērniem, atvieglojot mazo pacientu ikdienu, kamēr viņi uzturas slimnīcā. Dakteru klaunu projektu biedrība “Dr.Klauns” īsteno sadarbībā ar Bērnu klīniskās universitātes slimnīcu un ar Izraēlas vēstniecības, Latvijā vadošā piena pārstrādes uzņēmuma “Food Union” un Pētera Avena labdarības fonda “Paaudze” atbalstu. 


Populārākie raksti

Noderīgi

Informācija par 30 dienu zemāko pārdošanas cenu mājaslapā norādītajām precēm, kuras nav ātrbojīgas, pieejama tirdzniecības vietā (pie preces cenu zīmes) vai arī e-veikalā.