Ekoloģisko produktu pārdošanas apjomi Latvijā pieauguši par 20%

01. Aprīlis, 2021
Pieaugot interesei par veselīgu dzīvesveidu, pārtikas nozarē aug arī pieprasījums pēc eko produktiem.

Pēdējo divu gadu laikā Rimi veikalos Latvijā I Love Eco produktu pārdošanas apjomi palielinājušies par 20%. Populārākās eko produktu kategorijas 2020. gadā bija zīdaiņu pārtika, rieksti un žāvēti augļi, zemesriekstu sviests, svaigi dārzeņi, kafija un Āzijas virtuves produkti.

Kā liecina Rimi veiktā klientu aptauja*, 86% pircēju Latvijā, kuri pēdējo trīs mēnešu laikā iegādājušies eko produktus, uzskata, ka eko produkti ir veselīgāki, bet 77% ir pārliecināti, ka šiem produktiem ir labāka kvalitāte. Par eko produktu labvēlīgo ietekmi uz patērētāju veselību ir pārliecināti arī 89% Rimi pircēju Lietuvā un 83% – Igaunijā. Vienlaikus igauņi vēl vairāk izceļ citu eko produktu īpašību: 84% aptaujāto uzskata, ka eko produkti ir videi draudzīgāki.

Pircēju pieaugošo interesi par eko produktu iegādi apliecina arī pārdošanas rādītāji: pēdējo divu gadu laikā I Love Eco pārtikas sortiments Latvijā piedzīvojis 20% pārdošanas pieaugumu pārdoto preču skaita ziņā. Pārlūkojot pircēju pieprasītāko eko produktu klāstu, 2020. gada I Love Eco produktu topā ir zemesriekstu sviests un zemesriekstu sviests ar kraukšķīti, svaigi ziedkāposti, brokoļi un paprika, foreles kaviārs, ciedru rieksti, dārzeņu čipsi un kokosriekstu piens.

“Esam novērojuši, ka Rimi pircēji arvien vairāk laika iegulda jaunu recepšu un dažādu pasaules virtuvju garšu izmēģināšanā. Tas, protams, iet roku rokā ar tendenci daudz biežāk ēdienu gatavot mājās. Vienlaikus aug arī interese par iegādāto produktu izcelsmi un kvalitāti, jo, gatavojot pašiem, ir vairāk iespēju kontrolēt, ko liekam savos šķīvjos. Laikā, kad arvien vairāk cilvēku uzņemas atbildību par savu un apkārtējās vides labklājību, eko produkti, daudzuprāt, ir labākā izvēle,” stāsta Rimi Latvia kategoriju departamenta direktors Milans Blūms.

Saskaņā ar aptaujas rezultātiem vidēji 85% Rimi pircēju Baltijas valstīs I Love Eco zīmolu cieši saista ar Rimi. Tikpat daudziem galvenās asociācijas ar I Love Eco ir izcila kvalitāte, bet vēl vidēji 72% aptaujāto izceļ lielisko sortimentu. Lai nodrošinātu tā daudzveidību, Rimi pastāvīgi strādā pie jaunu produktu ieviešanas un I Love Eco līnijas paplašināšanas. Pēdējo pāris gadu laikā Rimi divkāršojis I Love Eco bērnu pārtikas produktu klāstu, šobrīd piedāvājot jau 32 produktus. Tāpat starp jaunumiem piedāvājumā ir sešas eko garšvielas, bet vegānu pārtikas sortiments paplašināts ar I Love Eco sojas dzērienu. Dažus produktus šajā sortimentā gan Baltijas, gan Zviedrijas tirgum piedāvā arī Baltijas ražotāji, piemēram, I Love Eco riekstus un zaļos griķus.

*Aptauja par I Love Eco zīmolu un sortimentu veikta 2021. gada janvārī un februārī, aptaujājot 2007 lojalitātes kartes Mans Rimi lietotājus Latvijā, Lietuvā un Igaunijā.


Populārākie raksti

Piedalies Lielajā talkā!
14. Aprīlis, 2024