Gadu desmiti kopā ar Rimi

04. Decembris, 2020
Rimi par savu darba vietu Ēriks Čerņavskis sauc jau 20 gadus. Pieredze, kas gūta visu šo laiku strādājot hipermārketā Rimi Mols, noslīpējusi Ērika profesionalitāti.

Tieši tādēļ, iekārtojot jaunos Rīgas Rimi veikalus, Ēriks ir viens no tiem, kurus parasti aicina palīgā.

Ar kādām sajūtām domājat par šiem 20 gadiem, kas aizvadīti strādājot Rimi?

Jau kopš pirmās darba dienas Rimi veikalā sapratu, ka esmu ienācis nopietnā kolektīvā, kas arī no manis prasa nopietnu, atbildīgu attieksmi pret darbu.

Šo gadu laikā man ir bijusi iespēja vērot Rimi izaugsmi: kā sākotnēji nelielais veikalu tīkls sāk atvērt savus pirmos hipermārketus un kā tas pāraug dinamiskā attīstībā Latvijas un Baltijas mērogā. Redzu, kā Rimi veikali paliek plašāki, modernāki un aizvien lielāks akcents tajos tiek likts uz jaunāko tehnoloģiju izmantošanu. Tas mudina arī darbiniekus apgūt aizvien ko jaunu, jo tehnoloģijas atvieglo ne tikai pircēju, bet arī veikala personāla ikdienu.

Kas veido vecākā pārdevēja darba dienu Rimi hipermārketa dzērienu nodaļā?

Manā pārziņā ir gan alkoholisko, gan bezalkoholisko dzērienu - arī sulu un minerālūdens tirdzniecība. Darba diena sākas ar preču derīguma termiņu pārbaudēm. Lai to ērti varētu izdarīt, izmantojam īpašus rokas skenerus ar skārienjūtīgu ekrānu. Tāpat – regulāri sekojam līdzi preču apritei, raugāmies, lai prece plauktos būtu izvietota glīti, atbilstoši planogrammām. Regulāri veicam inventarizāciju. Jauns izaicinājums ikdienas rutīnai ir nesen uzsāktā sadarbība ar Rimi e-veikalu.

Kādēļ savulaik atnācāt strādāt uz Rimi?

Tas bija 2000. gadā. Tolaik Latvijā durvis vēra daudz jaunu veikalu. Lielveikala koncepts mums bija vēl kaut kas pietiekami jauns un neierasts. Iepriekš biju strādājis sabiedriskajā ēdināšanā: ilgus gadus - par oficiantu restorānā “Ogrīte”, strādāju arī par ražošanas vadītāju, vēlāk - maiznīcā “Druva” biju firmas veikala vadītājs. Kādā brīdī sapratu, ka pienācis laiks ko savā darba dzīvē mainīt. Biju ļoti gandarīts par piedāvāto iespēju strādāt Rimi.

Kādas personiskās īpašības jūs uzskatāt par svarīgām savā ikdienas darbā Rimi?

Vispirms jau - ir jābūt ļoti atbildīgam pret darbu, kuru tu dari. Tikai, strādājot atbildīgi, ir iespējams sniegt to labāko arī pircējam. Ļoti svarīga ir arī spēja saprasties ar klientu. Tāpat – būtiski, lai pārdevējs būtu zinošs un prastu pastāstīt par dažādiem produktiem, piedāvāt un ieteikt. Savukārt, lai šīs zināšanas uzkrātu, ir jābūt ieinteresētībai un degsmei uzzināt vairāk, apgūt ko papildus. Piemēram, man orientēties produktu izcelsmē ļoti palīdz EAN kodi. Katrai valstij tie ir savi, atšķirīgi. Lielu daļu šo kodu es zinu no galvas, kas man noder gan, kārtojot vīna plauktus, gan - iesakot piemērotāko izvēli klientam.

Parasti ilggadējo Rimi darbinieku pieredzē ir darbs vairākos veikalos. Kā tas nākas, ka jūs visus 20 gadus esat strādājis tikai Rimi Mols?

Pašlaik populārajai darbinieku rotācijai ir sava būtiska nozīme, tomēr es atzīstu japāņu pieeju - arī darba attiecībās viņiem svarīgs ir ģimenes princips. Darba attiecību uzsākšana, attīstība un visbeidzot – darba attiecību noslēgums maksimāli tiek saistīts ar vienu darba vietu. Ja jūs dzīvojat savā mājā, kuru gadiem pilnveidojat un uzturat, jūs vienmēr nešaubīgi zināsiet, kur tieši nepieciešams pielikt roku, lai panāktu uzlabojumus! Kad sāku strādāt Rimi Mols, tas bija pavisam neliels veikals. Šo gadu laikā esmu pieredzējis vairākas rekonstrukcijas un paplašināšanas, strādājis dažādu direktoru vadībā. Redzēt, kā veikals mainās un attīstās, kā piedzīvo grūtākas un vieglākas dienas, salīdzināt, kā dažādi vadītāji pieņem lēmumus – tas viss ir tik interesanti. Var teikt, ka esmu kļuvis piederīgs šim Rimi veikalam. Dažkārt, ja iegādās garākas brīvdienas, ir pat sajūta, ka man mājās nav ko darīt. Te, veikalā, ir tik daudz iespēju izjust gandarījumu par paveikto.

Vai pēdējie notikumi valstī, kad valdība šajā pandēmijas situācijā ir aizliegusi tirgot alkoholiskos dzērienus brīvdienās, sola jums mazāku darba apjomu?

Nedomāju gan, ka darba būs mazāk. Iespējams, kopējais darba apjoms pat palielināsies, jo pārdevējiem būs jāprot risināt sarunas ar lielāku skaitu neapmierinātu klientu. Turklāt alkohola tirdzniecība brīvdienās būs iespējama Rimi e-veikalā, līdz ar to plaukti nedēļas nogalēs un svētku periodā, visdrīzākais, tāpat tukšosies un būs no jauna jāpiepilda.


Populārākie raksti

Piedalies Lielajā talkā!
14. Aprīlis, 2024