Jauno pārtikas ražotāju attīstības forums Audzē Latviju pulcē vairāk nekā 200 ražotāju

13. Oktobris, 2021
12. oktobrī norisinājās Rimi Latvia rīkotais tiešsaistes forums Audzē Latviju.

Ar mērķi atbalstīt jauno pārtikas ražotāju izaugsmi un atklāt jaunus produktus, kam piemīt potenciāls iekarot Latvijas pircēju uzmanību, 12. oktobrī norisinājās Rimi Latvia rīkotais tiešsaistes forums Audzē Latviju. Foruma ietvaros vairāk nekā 200 vietējie ražotāji tikās ar mazumtirdzniecības un jauno uzņēmēju atbalsta jomas ekspertiem, kā arī pieredzējušiem pārtikas ražotājiem, lai pārrunātu priekšnoteikumus produktu sekmīgai attīstībai Baltijā un pasaulē. Savukārt foruma noslēgumā Rimi atklāja jaunu iniciatīvu – pieteikšanos ražotāju “ātrajiem randiņiem” ar lielveikala iepirkumu speciālistiem.


Pasākuma ietvaros jaunajiem un vēl tikai ideju pirmsākuma stadijā esošajiem ražotājiem bija iespēja iepazīt galvenos izaicinājumus un atziņas par izaugsmes ceļu no tādiem vietējiem ražotājiem kā Zivs uz ledus, Pupuchi, Smalkais muslis un graudaugu pārslas Milzu!. Tikmēr Rimi speciālisti sniedza ieskatu sadarbības veidošanas ceļā un priekšnosacījumos, lai ražotāja produkts nonāktu lielveikala plauktā. Iezīmētas arī pircēju pieprasījumā aktuālas jaunu produktu nišas, kurās šobrīd trūkst vietējo ražotāju, piemēram, tītara un citas diētiskās gaļas, kazas piena produkti un vegāniem un veģetāriešiem piemērots uzturs.

Kā norāda Rimi Latvia Kategoriju departamenta direktors Milans Blūms, vērojot forumā pieredzēto jauno ražotāju interesi, ir pamats ticēt, ka jau tuvākajā nākotnē šajās jaunajās produktu nišās lielveikalu pieprasījumu spēs apmierināt arī Latvijas ražotāji: “Atvērta pieeja jaunu sadarbību veidošanā ar ražotājiem ir svarīga, lai ikvienam būtu iespēja testēt sava produkta dzīvotspēju, gan saņemot tirdzniecības profesionāļu vērtējumu, gan arī vērojot produkta sniegumu veikala plauktā. Rimi vienmēr meklē ko jaunu, pircējiem noderīgu, un esam gatavi arī eksperimentēt, ja ražotājs spēj nodrošināt nepieciešamo sadarbības kvalitāti. Tāpēc forumā pieteicām jaunu iniciatīvu – “ātros randiņus” ar ražotājiem, lai pārtikas ražotāji iespējami precīzāk varētu nonākt pie tiešas sarunas ar savai idejai vai produktam atbilstošāko iepirkumu speciālistu.”

Turpinot kampaņu vietējo pārtikas ražotāju atbalstam Audzē Latviju, ražotāji ir aicināti reģistrēties “ātro randiņu” sesijai ar Rimi Iepirkumu daļas speciālistiem, lai individuāli pārrunātu potenciālās sadarbības iespējas un noskaidrotu visus interesējošos jautājumus par sava produkta nokļūšanu lielveikala plauktos. Pieteikties “ātrajam randiņam” var, apmeklējot vietni www.rimi.lv/audzelatviju.

Tieši īsto kontaktu atrašanu un uzdrīkstēšanos radīt jaunus produktus vai inovatīvu pieeju jau pārbaudītām vērtībām kā svarīgu faktoru izcēla eksperti foruma noslēguma diskusijā Vai Latvijas Silīcija ieleja jāmeklē pārtikas nozarē?. Šeit kopīgai sarunai par to, kādas izaugsmes perspektīvas ir Latvijas pārtikas ražotājiem, kā piesaistīt investīcijas un sasniegt pasaules tirgu, Milanam Blūmam pievienojās Latvijas Lauku konsultāciju un izglītības centra valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Cimermanis, Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras direktors Kaspars Rožkalns, kā arī SIA Milzu! īpašnieks un Eiropas Inovāciju un tehnoloģiju institūta zināšanu kopienas EIT FOOD RIS  (Region Innovation Scheme) politikas padomes loceklis Enno Ence.

Neatlaidīga pārliecība par savu ideju, kas palīdz pārliecināt arī īsto cilvēku jeb partneri, ir atslēga uz to, lai no mājražošanas nonāktu nākamajā līmenī – par to pārliecināta ir Smalkais Muslis ražošanas vadītāja Ilze Kalāce-Bērziņa: “Lielveikals ir svarīga platforma, lai strauji audzētu klientu loku, tomēr sadarbības sākums vienmēr saistās ar samērā ilgu laika posmu, un kur nu vēl uzrunāt īsto cilvēku. Tāpēc šādas atbalsta aktivitātes atvieglo šo attīstības ceļu – ja vien pats ražotājs ir patiešām gatavs tās izmantot. Tieši skaidri definēts mērķis un pārliecība par to palīdzēja mums īstajā brīdī gan dabūt pirmo pasūtījumu no Rimi, gan izkāpt no savas komforta zonas, lai to izpildītu. Tas ir bijis sava veida pārbaudījums, kas liek noticēt, ka varam vēl vairāk.”

Jauno pārtikas ražotāju attīstības foruma Audzē Latviju ieraksts pieejams ikvienam interesentam Rimi Facebook lapā, kā arī saitē https://ej.uz/Forums_AudzeLatviju.


Populārākie raksti

Noderīgi

Informācija par 30 dienu zemāko pārdošanas cenu mājaslapā norādītajām precēm, kuras nav ātrbojīgas, pieejama tirdzniecības vietā (pie preces cenu zīmes) vai arī e-veikalā.