Komanda, kurai var uzticēties

12. Aprīlis, 2021
Veikala vadītāja Inese Andersone savu komandu redz kā uzticamu ģimeni, kas sniedz atbalstu izaicinājumu priekšā.

Inese Andersone Rimi Hyper Tobago Ventspilī vada jau gandrīz 10 gadus. Pa šo laiku viņai veikala kolēģi ir kļuvuši par savējiem: komandu, kurai var uzticēties un ģimeni, kas sniedz atbalstu izaicinājumu pārvarēšanā.

Kā ir iespējams veikalā radīt mājīgu atmosfēru, lai tā būtu patīkama ne tikai pircējiem, bet arī kolektīvam?

Mājīgumu veido daudzas mazās lietas - laipns vārds, kas pateikts bez sevišķa iemesla, apsveikums dzimšanas dienā, ziedi vāzē uz palodzes. Rimi veikalu darbiniekiem ikdienā nodrošina bezmaksas pusdienu maltītes un svētku dienās mēs tās cenšamies pagatavot īpašākas. Arī šāds žests palīdz radīt patīkamu atmosfēru kolektīvā.

Vai Rimi veikala komandu ir iespējams salīdzināt ar ģimeni?

Jā, mēs viennozīmīgi esam kā ģimene, kuru vieno kopīgs komandas darbs, savstarpējs atbalsts un pozitīva attieksme. Mūsu hipermārketa kolektīva kodols ir veikala vadības komanda: zinoši, atbildīgi un pieredzējuši kolēģi, uz kuriem vienmēr varu paļauties. Savukārt ikdienas darba pamats – pārdevēji, kasieri, kā arī ražošanas un noliktavas darbinieki: katrs no viņiem neaizstājams, jo tikai kopā mēs varam! Turklāt šīs ģimeniskās saites sniedzas tālāk par viena veikala kolektīva robežām. Mani labākie padomdevēji vienmēr ir bijuši Rimi reģionālie vadītāji, tāpat - apmainos pieredzē ar citiem Rimi veikalu vadītājiem.

Vai būtu pareizi teikt, ka esi sava veikala “ģimenes galva”?

Lai arī gala lēmumu par dažādiem jautājumiem veikalā pieņemu es, tomēr tas nekad nav vienpersonisks, jo es ļoti ieklausos savu kolēģu viedoklī. Dažkārt pēc sarunas ar veikala vadības komandu mēs varām nonākt pie lēmuma, kas ir pavisam atšķirīgs no sākotnējās ieceres.

Rimi saimē tiek uzņemti jaunpienācēji – kas tiek darīts, lai jaunajiem darbiniekiem palīdzētu iejusties?

Veikala ģimenei ir jābūt ļoti atbalstošai. Protams, katram jaunajam darbiniekam pienākumus ierāda kāds pieredzējis kolēģis, kurš ikdienā ir viņam blakus. Tomēr svarīgi ir arī parūpēties par veikala sadzīves izrādīšanu, izstāstot elementārās lietas: kur atrodas tējkanna, kā nokļūt līdz labierīcībām un kur būs iespējams tikt pie pusdienu maltītes. Tas noteikti iedrošina.

Kādus darbiniekus Rimi kolektīvā kolēģi vērtē visaugstāk?

Domāju, ka visaugstāko novērtējumu izpelnās tie kolēģi, kas gatavi iesaistīties, palīdzēt citiem un arī nebaidās uzņemties atbildību.

Vai šie cilvēki tiek novērtēti arī no vadības puses, piedāvājot karjeras izaugsmi?

Jā, parasti tā notiek. Arī es, kopš strādāju par veikala vadītāju, esmu veicinājusi vairāku aktīvu, enerģisku un atbildīgu darbinieku karjeras izaugsmi tās pašos pirmajos posmos. Zinu, ka viens no jauniešiem, kas savulaik strādāja Rimi Tobago noliktavā, pašlaik ir pakāpies pa karjeras kāpnēm līdz atbildīgam amatam Rimi birojā. Savukārt mūsu veikala kādreizējā pārdošanas vadītāja tagad ir direktore Rimi lielveikalā. Turklāt – mūsu saikne jau nekur nepazūd. Mēs visi joprojām esam viena liela Rimi ģimene, un, ja nepieciešams, varam vērsties viens pie otra pēc padoma.

Ko tu novēlētu saviem tagadējiem un arī nākotnes Rimi kolēģiem?

Šajā pandēmijas laikā visbūtiskākais, ko novēlēt, tā ir veselība. Tāpat svarīgi ir nezaudēt dzīvesprieku. Novēlu arī saglabāt un visādi veicināt šo izpratni par Rimi kā lielu ģimeni, kur mēs viens pie otra varam vērsties gan priekos, gan arī bēdās! Novēlu novērtēt stabilitāti un rūpes par darbinieku, kuras mums nodrošina Rimi. Savukārt visiem, kas Rimi nestrādā, es vēlu atrast darba vietu, kas savās vērtībās būtu maksimāli līdzīga Rimi!


Populārākie raksti