Latvijas iedzīvotāji no karstuma glābjas ar saldējumu, ūdens priekiem un auksto zupu

15. Jūlijs, 2021
Kopš jūnija vidus, kad Latvijā aizsākās karstuma vilnis, iedzīvotāji ir ieviesuši būtiskas izmaiņas savos ikdienas pirkumos, fokusējoties uz dažādiem atvēsinošiem produktiem un aktivitātēm.

Kā liecina Rimi Latvia apkopotā informācija, nedēļās, kad gaisa temperatūra stabili turas pie 30 grādu atzīmes, pircēji galvenokārt izvēlas veldzēties ar saldējumu un auksto zupu, pēc kuras pieprasījums audzis par 50%, neaizmirstot arī par ūdens priekiem, īpaši aktīvi iegādājoties peldkostīmus, kā arī rotaļlietas bērniem smilšu un ūdens priekiem. Protams, aktuāls ir arī ledus, kurš no veikalu saldētavām pazūd zibens ātrumā.

No vasarai raksturīgajiem produktiem ievērojamu pārdošanas pieaugumu piedzīvojis saldējums: salīdzinot ar citiem gada mēnešiem, tā pārdošanas apjomi auguši par 30%. Šogad Latvijas iedzīvotāji visbiežāk izvēlas klasiskās garšas – plombīra un šokolādes saldējumu vafeļu glāzītēs, kam seko dažādas saldētās sulas un sorbeti.  Tāpat pieprasīti ir arī lielie saldējumu iepakojumi kokteiļu pagatavošanai, populārākais ir vaniļas saldējums. Pārdošanas tendences liecina, ka iecienītākais saldējuma kokteilis visticamāk ir tieši vaniļas saldējums ar plūmju vai persiku sulu, jo šīm sulām pieprasījums pieaudzis īpaši izteikti.

“Saldējums ik vasaru ir viena no pieprasītākajām preču kategorijām, ierasti dominējot pārbaudītām vērtībām: no zīmoliem populāri ir Rimi saldējumi vafeļu glāzītēs, TIO saldējumi, Twister un Pirulo saldētās sulas. Pircēju izvēles topā joprojām ir arī klasiskie batoniņi Karlsons. Vienlaikus ārkārtīgi pieprasīts ir ledus, kura pārdošanas apjomi arī auguši par 50%, un dažbrīd pat veidojas situācijas, kad tas tiek pilnībā izpirkts. Pozitīvi vērtējama tendence, ka šajā karstajā laikā pircēji biežāk iegādājas arī augļus un dārzeņus, vieglākus ēdienus, tādējādi izdarot veselīgākas izvēles. Tāpat mūsu pārdošanas rādītāji liecina, ka šajā karstajā vasarā mūsu pircēji labprāt izbauda atpūtu pie dabas - mēs redzam izteiktu pieaugumu precēm, kas saistītas ar kempingu, piemēram, teltīm, guļammaisiem, oglēm. Vasaras rotaļlietu pieprasījums šogad krietni pārsniedz pagājušā gada rezultātus, savukārt pieprasījums pēc peldkostīmiem ir lielāks nekā jebkad agrāk, kas ļauj nojaust, ka mūsu pircēji aktīvi atpūšas pie ūdens kopā ar bērniem,” stāsta Rimi Latvia kategoriju departamenta direktors Milans Blūms.

Vasarā izteikti redzams, ka iedzīvotāji vairāk dod priekšroku svaigiem produktiem un savā ēdienkartē iekļauj veģetārus ēdienus. Karstajās nedēļās Rimi veikalu kulinārijas pieprasījumā dominē aukstā zupa un salāti. Pieprasījums pēc gatavās aukstās zupas ir audzis par 50% un arī vairākkārtīgi auguši pārdošanas apjomi marinētajām bietēm un citām aukstās zupas sagatavēm. Jūnijā un jūlija sākumā, salīdzinot ar tādu pašu periodu pērn, vērojams 13% pieaugums pārdošanas rādītājos kefīriem ar veselīgām piedevām un vājpiena kefīriem. Tikmēr salātu sortimentā pieprasītākie ir svaigie lapu salāti, kurus salīdzinājumā ar pērnā gada vasaru pircēji iegādājas uz pusi biežāk.

Kā skaidro Milans Blūms, karstais laiks un nepieciešamība veldzēties atspoguļojas arī dzērienu izvēlē: “Dažādu atspirdzinošo un bezalkoholisko dzērienu pieprasījums pēdējā mēneša laikā audzis par apmēram 50%. Populārākais produkts ir ūdens 1,5 litru pudelēs, kas burtiski pazūd no veikalu plauktiem. Turklāt pircēji biežāk iegādājas ūdeni arī mazāka izmēra pudelēs, lai veldzētos pa ceļam. Vērojama arī interesanta tendence, ka biežāk nekā iepriekš cilvēki izvēlas enerģijas dzērienus.”

Savukārt alkoholisko dzērienu klāstā galvenokārt priekšroka tiek dota alum un vīniem. Rimi pircēji izvēlas vietējo alu, vispieprasītākie ir Tērvetes un Valmiermuižas zīmoli. Savukārt vīnu izvēlē dominē baltvīni, rozā un dzirkstošie vīni.


Populārākie raksti

Good to know

Information on the 30-day lowest selling price for non-perishable goods listed in the booklet is available at the point of sale (at the price tag of the product).