Pētījums: 78% Latvijas iedzīvotāju novērtē privātās preču zīmes produktu kvalitāti

01. Decembris, 2020
Lieliska kvalitāte un zemāka cena – tie ir galvenie kritēriji, kas raksturo tirdzniecības tīklu privātās preču zīmes produktus.

Nielsen pētījumā* secināts, ka 78% Latvijas iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 64 gadiem, kuri iegādājušies privātās preču zīmes produktus, uzskata tos par tikpat labiem vai pat labākiem nekā lielo zīmolu produkti. Šis rādītājs ir līdzīgs arī citās Baltijas valstīs: Lietuvā tā domā 78%, Igaunijā – 74% aptaujāto.

Latvijā pēdējā gada laikā privātās preču zīmes produktus iegādājušies 83% pircēju, turklāt 5% to darījuši pat biežāk nekā pērn, – lielākoties gados jaunāki pircēji un studenti, kuru vidū uz šādu paradumu norādījis katrs desmitais.

Kā galveno iemeslu, kāpēc izvēlēties privātās preču zīmes produktus, visu trīs Baltijas valstu iedzīvotāji minējuši zemāku cenu nekā zīmolu produktiem; Latvijā tā atbildējuši 43% aptaujāto. Trešā daļa Latvijas iedzīvotāju šādi izvēlas lielisku kvalitāti par pieejamu cenu, savukārt katrs piektais minējis labu iepriekšējo pieredzi, iegādājoties privātās preču zīmes produktus, vai norādījis, ka privātās preču zīmes produktu kvalitāte neatpaliek vai pat apsteidz zīmolu produktus. Tiesa, netrūkst arī aizspriedumu – piemēram, Latvijā ceturtā daļa respondentu, kuri neizvēlas privāto preču zīmi, šaubās par produktu izcelsmi.

“Rimi privātā preču zīme ietver vairāk nekā 3500 produktu. Tāpēc likumsakarīgi arī ražotāju spektrs ir ļoti plašs: Rimi privātās preču zīmes produktus, tajā skaitā nepārtikas produktu segmentā, ražo apmēram 400 ražotāju ne tikai Latvijā un Baltijā, bet arī Eiropā un Āzijā. Taču tie visi ir sertificēti ražotāji, kuru piegādātā produkcija izturējusi rūpīgu kvalitātes kontroli. Ja vien piedāvājums atbilst Rimi prasībām, vienmēr dodam priekšroku vietējiem ražotājiem, jo zinām, ka mūsu pircēji labprāt iegādājas pašmāju produkciju. Latvijā tiek ražoti vismaz 35% visu svaigo produktu, bet atsevišķās svaigo produktu grupās, piemēram, piena produktu grupā – pat 70% apmērā,” stāsta Rimi Baltic privātās preču zīmes direktors Andris Aire.

Kā liecina Nielsen pētījuma dati, populārākās preces privātās preču zīmes kategorijā visās Baltijas valstīs ir piena produkti. Ar privāto preču zīmi visvairāk Latvijas iedzīvotāju iegādājas piena produktus (50%), cukuru, sāli un garšvielas (36%), maizi (35%), kā arī konditorejas izstrādājumus (34%). Salīdzinājumā ar lietuviešiem Latvijas un Igaunijas iedzīvotāji daudz retāk izvēlas gaļu ar privāto preču zīmi: Lietuvā šī preču kategorija ierindojas trešajā vietā (41%), bet Latvijā un Igaunijā – tikai 14. pozīcijā (attiecīgi 17% un 18%).

Rimi privātās preču zīmes produktus piegādā ražotāji, kuri izraudzīti konkursa kārtībā. Konkursi notiek vismaz reizi gadā, bet svaigo produktu kategorijā – pat biežāk. Tas garantē zemu cenu, jo ļauj izvairīties no situācijas, kad, mainoties tirgus aktivitātei un izejvielu izmaksām, ražotājs paaugstina gatavā produkta cenu ražošanas cikla gaitā. “Tieši konkursu regularitāte palīdz nodrošināt zemu un konkurētspējīgu cenu privātās preču zīmes produktiem. Turklāt atšķirībā no zīmolu ražotājiem privātās preču zīmes ražotāji cenā neiekļauj mārketinga izmaksas, kas ir būtisks ieguvums iepirkuma cenā. Esam gandarīti, ka pircēji novērtē mūsu privātās preču zīmes piedāvājumu, iegādājoties kvalitatīvus produktus par izdevīgāku cenu,” skaidro Andris Aire.

Rūpīga kvalitātes kontrole gan jauniem, gan sortimentā jau esošiem produktiem nodrošina veselīgu sastāvu un nemainīgu receptūru, savukārt produktu iepakojumam tiek pievērsta īpaša uzmanība, izvēloties videi draudzīgākus risinājumus.

*“Privāto preču zīmju un produktu kategoriju pētījums” Nielsen Omnibusa aptaujas ietvaros veikts Latvijā, Lietuvā un Igaunijā 2020. gada augustā, katrā valstī aptaujājot 1600 iedzīvotāju 16–64 gadu vecumā.


Populārākie raksti

Piedalies Lielajā talkā!
14. Aprīlis, 2024