Rimi aicina jaunuzņēmumus izstrādāt risinājumus veselīgas pārtikas patēriņa veicināšanai

07. Septembris, 2022
No oktobra līdz decembrim Latvijā norisināsies ilgtspējas akseleratora programma Future Hub, kas veicina sadarbību starp tirgus līderiem un jaunuzņēmumiem dažādu biznesa ilgtspējas izaicinājumu risināšanā.

Jau trešo gadu šīs programmas dalībnieks ir arī Rimi Baltic, šogad aicinot Eiropas jaunuzņēmumus kopā radīt inovatīvus risinājumus, kā vairot augļu un dārzeņu iekļaušanu uzturā, tādējādi sabiedrībā veicinot veselīgu dzīvesveidu.

Rimi rūp sabiedrības veselība, tāpēc uzņēmuma misija ir palīdzēt saviem pircējiem izdarīt atbildīgas izvēles, iegādājoties kvalitatīvus un veselīgus pārtikas produktus. Saskaņā ar Rimi veikto aptauju Baltijas valstīs* tikai 23% Latvijas iedzīvotāju atzīst, ka ikdienā patērē ieteicamo dienas daudzumu** – 400 gramu – augļu un dārzeņu. To apliecina arī Rimi pārdošanas dati, kas rāda, ka pircēji dienā patērē vidēji tikai 150 gramu augļu un dārzeņu. Patērētāju paradumus ir grūti mainīt, un dārzeņu, augļu un citu veselīgu ātro uzkodu alternatīvu patēriņa pieaugums nenotiek pietiekami ātri. Tāpēc Rimi meklē saistošus un interesantus risinājumus augļu un dārzeņu patēriņa palielināšanai, kas uzlabotu pircēju labsajūtu un ikdienu.

Jaunuzņēmumi aicnāti līdz 27. septembrim pieteikties Future Hub mājaslapā, lai risinātu kādu no piecu uzņēmumu piedāvātajiem izaicinājumiem un atrastu sadarbības partnerus izvēlētajās nozarēs. Programmas dalībniekiem būs pieejams arī starptautisks mentoru atbalsts un semināri par dažādām korporatīvo inovāciju tēmām.

“Veselība ir svarīga Rimi Ilgtspējas stratēģijas joma, tāpēc mēs pastāvīgi meklējam jaunus veidus, kā motivēt sabiedrību izdarīt veselīgas izvēles. Pasaules Veselības organizācijas ieteikums ir pieaugušam cilvēkam katru dienu apēst vismaz 400 gramu augļu un dārzeņu, tāpēc ceram, ka jaunuzņēmumi šajā uzdevumā palīdzēs ar atraktīvām un inovatīvām idejām labākai rītdienai,” saka Zanda Šadre, Rimi korporatīvās atbildības un komunikācijas direktore Baltijā.

 

Rimi ir lielisks piemērs, kā tirgū ieviest un realizēt inovāciju procesu. Jau pirmo divu Future Hub programmu laikā pierādījies, ka motivēta, ātri domājoša komanda, skaidri mērķi un, galvenais, precīza un ambicioza izaicinājuma definīcija ir lielisks pamats sadarbībai ar jaunuzņēmumiem, kas jau ļāvis īstenot vairākus veiksmīgus pilotprojektus. Arī gaidāmās Future Hub programmas izaicinājums – palielināt augļu un dārzeņu patēriņu Rimi klientu vidū – solās būt gana aizraujošs, lai piesaistītu Eiropas jaunuzņēmumus, kuri ir ieinteresēti ienākt Baltijas tirgū,” stāsta Future Hub akseleratora un inovāciju pārvaldības uzņēmuma Helve biznesa attīstības vadītāja Anna Marija Kiesnere.

Pirmās divas Future Hub programmas jau ir nesušas veiksmīgus rezultātus. Piemēram, Rimi Baltic un jaunuzņēmuma Plant Jammer sadarbības rezultātā tapušo mākslīgā intelekta risinājumu pārtikas atkritumu samazināšanai “Iztukšo savu ledusskapi” šobrīd katru nedēļu izmanto gandrīz 10 000 unikālo lietotāju visā Baltijā.

“Mums patika ideja par ciešu sadarbību ar klientu, un bijām dzirdējuši, ka Rimi uz citu Eiropas mazumtirgotāju fona izceļas kā patiešām strauji mainīgs un inovatīvs uzņēmums. Sadarbība ar Rimi palīdzēja mūsu biznesam piedzīvot vērtīgu izaugsmi, jo Rimi ir klients, kurš patiešām sadarbojas, uzņemas risku un sniedz spēcīgu atgriezenisko saiti,” stāsta Mikāls Hāse (Michael Haase), jaunuzņēmuma Plant Jammer izpilddirektors.

Vēl viens lielisks Rimi un Future Hub sadarbības piemērs ir Luksemburgas jaunuzņēmuma risinājums cīņai pret pārtikas izšķērdēšanu Eiropā – lietotne Food4All (F4A), kas jau ir ieviesta Igaunijas tirgū, 2022. gada aprīlī uzsākot pilotprojektu astoņos veikalos Tartu.

* Solid Data 2022. gada janvārī veiktajā aptaujā par sabiedrības augļu un dārzeņu patēriņa paradumiem aptaujāti 800 Latvijas iedzīvotāji 18–69 gadu vecumā.

 ** Pasaules Veselības organizācijas ieteikumi (https://www.who.int/news-room/fact-sheets/detail/healthy-diet)


Populārākie raksti

Noderīgi

Informācija par 30 dienu zemāko pārdošanas cenu mājaslapā norādītajām precēm, kuras nav ātrbojīgas, pieejama tirdzniecības vietā (pie preces cenu zīmes) vai arī e-veikalā.