Rimi atgriezies starptautiskā zīmolu ilgtspējas indeksa līdera pozīcijā Latvijā

22. Marts, 2024
Eiropas plašākajā neatkarīgajā zīmolu ilgtspējas pētījumā Sustainable Brand Index™ lielveikalu tīkls Rimi atgriezies līdera pozīcijā Latvijā un atkārtojis 2021. un 2022. gada sasniegumus, kļūstot gan par pārtikas mazumtirdzniecības nozares, gan kopvērtējuma uzvarētāju.

Savukārt zīmolu ilgtspējas indeksā Igaunijā Rimi arī ieguvis 1. vietu, bet Lietuvā – 23. vietu.

Sustainable Brand IndexTM reitings parāda, kā zīmolu ilgtspēju uztver patērētāji. Veidojot reitingu, tiek ņemta vērā uzņēmumu atbildība vides un sociālajā jomā, kā arī pētīts, cik liela nozīme pēc klientu domām ir dažādiem ar ilgtspēju saistītiem jautājumiem, izvēloties produktu un pakalpojumu sniedzējus. Pētījumā tika analizēti 50 produktu un pakalpojumu zīmoli Latvijā.

Saskaņā ar pētījuma rezultātiem Latvijas iedzīvotāju interese par ilgtspēju, pieņemot lēmumus par pirkumu veikšanu, salīdzinot ar iepriekšējiem gadiem, ir piedzīvojusi kāpumu, sasniedzot 67%.

Šīs ir nozīmīgas izmaiņas, jo visos Sustainable Brand IndexTM pārskatā iekļautajos tirgos šajā jautājumā vērojama negatīva tendence, taču Latvija ir vienīgais izņēmums, kur fiksēts pieaugums. Turklāt, neskatoties uz to, ka pasaule saskaras ar daudzām nozīmīgām problēmām, indeksā norādīts, ka patērētāju interese par ilgtspēju piedzīvo uzplaukumu. Kamēr Lietuvā novērojams neliels samazinājums, gan Latvijā, gan Igaunijā vērojama pozitīva tendence. Tas liecina par stabilu un pieaugošu ilgtspējas lomas atzīšanu sabiedrībā. No indeksa ekspertu teiktā izriet, ka patērētāji Baltijā ilgtspēju arvien vairāk uzskata par svarīgu nākotnes faktoru.

Sustainable Brand IndexTM ir lielākais neatkarīgais zīmolu ilgtspējas pētījums Eiropā, kuru kopš 2011. gada veic Stokholmā bāzētā pētījumu aģentūra SB Insight. Pētījums mēra, kā patērētāji uztver zīmolu ilgtspēju, balstoties uz 82 300 klientu viedokli Latvijā, Lietuvā, Igaunijā, Dānijā, Norvēģijā, Somijā, Zviedrijā un Nīderlandē. Latvijā aptaujāti 900 patērētāju par 50 zīmoliem astoņās nozarēs (pārtikas mazumtirdzniecība, elektrība un apkure, pārtikas un dzērienu ražošana, banku sektors, degvielas tirdzniecība, telekomunikācijas, aptiekas, transports un ceļojumi).

Vairāk informācijas par Sustainable Brand IndexTM un pētījuma rezultātiem: www.sb-insight.com/sbi-latvia


Populārākie raksti

Piedalies Lielajā talkā!
14. Aprīlis, 2024