Rimi atzīts par nozīmīgāko mazumtirdzniecības zīmolu Latvijā

06. Jūnijs, 2013

Latvijas iedzīvotāji zīmolu Rimi Latvia vērtē augstāk kā zviedri Ikea.

Starp 20 zināmākajiem mazumtirdzniecības zīmoliem Latvijā, Rimi atzīts par pircējiem nozīmīgāko zīmolu. Turklāt Rimi novērtēts kā trešais būtiskākais zīmols Latvijā, kas uzlabo iedzīvotāju dzīves kvalitāti; to par nozīmīgu atzinuši gandrīz 70% Latvijas iedzīvotāju. Tikpat daudz aptaujāto norādījuši, ka uztrauktos, ja Rimi zīmols pazustu vai beigtu pastāvēt. Augstāko novērtējumu starp mazumtirdzniecības zīmoliem Rimi saņēmis gan latviešu, gan cittautiešu vērtējumā, secināts starptautiskās aģentūras Havas Baltijas pārstāvniecības Idea Group veiktajā pētījumā “Meaningful Brands” par zīmolu nozīmi un to ilgtspēju. Tāpat pētījums atklāj, ka Latvijas iedzīvotāji zīmolu Rimi vērtē augstāk, kā piemēram Zviedrijas iedzīvotāji savu mazumtirdzniecības zīmolu Ikea.

Pētījumā analizēts un apkopots zīmolu vērtējums pēc vairāk nekā 40 dažādiem kritērijiem, tostarp zīmola tēla vērtējums sabiedrības acīs un piedāvāto produktu kvalitāte, kā arī ieguldījums sabiedrības dzīves kvalitātes un labklājības uzlabošanā. Mazumtirdzniecības segmentā uzņēmums Rimi Latvia apsteidzis pat tādus pasaulē pazīstamus zīmolus kā Ikea, Spānijas lielveikalu konceptu Mercadona, Marks&Spencer, DM – market un citus.

“Manuprāt, Rimi veiksmes pamatā ir mērķtiecīgas investīcijas ne tikai veikalu pilnveidošanā, bet arī pircēju lojalitātes stiprināšanā. Augstā līmenī tiek īstenota gan komunikācija ar lojalitātes programmas dalībniekiem, gan nodrošināti moderni un mūsdienīgi risinājumi veikalos – piemēram, personalizētā iepirkšanās sistēma Mans Kiosks, kas novietota pie ieejas veikalos, kā arī pārskatāmi ekrāni pie kasēm un citas priekšrocības. Tāpat būtisks solis attiecību stiprināšanā ar pašmāju ražotājiem ir Rimi  hipermārketos izveidotie zemnieku produkcijas veikaliņi Klēts, kurus pircēji ir jo īpaši iecienījuši,” saka Ģirts Ozoliņš, radošās aģentūras Idea group vadītājs un viens no pētījuma autoriem.
Turklāt saskaņā ar pētījuma datiem, Rimi zīmols uzlabo dzīvi gandrīz 70% Latvijas iedzīvotāju. Līdzīgi kā tādi mīlēti un cienīti zīmoli, kā Microsoft,  Latvenergo, Laima, Latvijas Gāze, LNT, Swedbank, Lattelecom un citi.
“Salīdzinot ar citām valstīm, manuprāt, Latvijas mazumtirdzniecības kategorijai vēl ir milzīgs attīstības potenciāls, jo ir redzams konkurences trūkums. Šobrīd Rimi ir kategorijas līderis, kas nosaka tendences, bez patiesi izaicinošas konkurences. Turpretim citās valstīs iedzīvotāju simpātijas zīmoliem sadalās pa vairākiem ļoti spēcīgiem spēlētājiem. Piemēram, Spānijā Ikea ir ar gandrīz vienādu “Meaningful Brands” indeksu kā lielveikalu zīmols Mercadona. Atliek vien gaidīt, kad Ikea parādīsies Baltijā, lai tirgotājiem būtu vēl viens stimuls attīstīt savus pakalpojumus,” komentē Ģirts Ozoliņš.
Zīmolu nozīmības pētījums tika veikts trijās Baltijas valstīs un tajā tika aptaujāti vairāk nekā 14 000 respondentu, aptverot 525 populārākos zīmolus. Turklāt vienlaikus šāds pētījums tika veikts arī 23 citās pasaules valstīs.
Plašāka informācija par Baltijas mārketinga pētījumu, kā arī zīmolu nozīmi un ilgtspēju pieejama: www.meaningfulbrands.lv
 


Populārākie raksti