Šogad pirmssvētku laikā iedzīvotāji pirkumus veic apdomīgāk

21. Decembris, 2020
Tendences rāda, ka cilvēki iepērkas retāk, bet pirkuma grozi ir lielāki. Tāpat saskaņā ar Rimi Latvia datiem, aizvien vairāk cilvēku pievēršas veselīgākam dzīvesveidam un biežāk gatavo mājās.

Saskaņā ar “Nielsen” pētījuma datiem, šogad mainījās iepirkšanās formātu tendence, ja iepriekš dominēja mazāka formāta veikali ātriem ikdienas pirkumiem, tad Covid-19 laikā pircēji tos apmeklēja retāk un deva priekšroku lielāku formātu veikaliem – hipermārketiem. Pēdējo mēnešu un arī pirmssvētku tendences rāda, ka pircēji rūpīgāk izvērtē ģimenes budžetu un kļuva piesardzīgāki pret tēriņiem, kas attiecas uz sevis lutināšanu un premium kategorijas precēm.

Decembra pirmajā pusē tendences liecināja, ka cilvēki aktīvi labiekārto savus mājokļus, tādejādi vienas no pirktākajām pirmssvētku laika nepārtikas precēm bija elektrisko lampiņu virtenes un eglīšu rotājumi, tāpat liels pieprasījums bija svecēm un mājas tekstilam, piemēram, plediem, dekoratīvajiem spilveniem.

Savukārt piektdien, 18. decembrī, pirms stājās spēkā nepārtikas preču pārdošanas ierobežojumi, salīdzinoši ar iepriekšējo nedēļu, pieprasījums pēc dāvanu iesaiņojumiem un iepakojumiem pieauga piecas reizes, pēc sporta precēm četras reizes, savukārt teju uz pusi vairāk pieprasījums bija pēc mājas elektroprecēm, apakšveļai un vīriešu apģērbam.

Rimi Latvia dati liecina, ka aizvien vairāk pircēju rūpējas par veselīgu ikdienu un ir aktuālas veselīgas izvēles ikdienā, teju par 10%  ir pieaudzis pieprasījums pēc produktiem, kas ir iekļauti Rimi Labākai dzīvei programmā. Tāpat pieaug pieprasījums pēc liesākas gaļas – līderis šajā segmentā ir vistas gaļa, kas sastāda vairāk nekā 50% no visa gaļas pieprasījuma. Pēdējā laikā arvien vairāk tiek dota priekšroka arī teļa un liellopa gaļai. Savukārt pirms gada nogales svētkiem pieaug pieprasījums arī pēc jēra gaļas un dažādiem marinētiem cepešiem –pīles, vistas un cūkgaļas.

“Par to, ka cilvēki aizvien vairāk gatavo maltītes mājās liecina ne vien svaigās gaļas pārdošanas pieaugums, bet arī pieprasījuma pieaugums dažāda veida eļļām, garšvielām, graudaugiem, dārzeņiem un dažādiem saldētiem produktiem. Tāpat novērojam izteikti palielinātu interesi par ēdienu gatavošanas, uzglabāšanas un pasniegšanas precēm. Nemainīgi populāri pirsmssvētku laikā ir “Mani Gardumi” lavaši un sāļie groziņi, kuriem pieprasījums šajā laikā aug teju uz 30%. Šogad mūsu klienti ir iecienījuši ne tikai iegādāties mūsu gatavoto produkciju, bet arī pīrāgus cept mājās paši, līdz ar to pieprasītākas kļuva “Mani Gardumi” gatavās mīklas – rauga un smilšu mīkla, kā arī sortimenta jaunumi – piparkūka mīkla ar medu, marcipānu un mandarīniem,” stāsta Rimi Latvia kategoriju departamenta direktors Milans Blūms.

Tāpat jau vairākus gadus Rimi īsteno dažādas atbalsta aktivitātes Latvijas vietējiem ražotājiem un palielina vietējo produktu sortimenta veikalos. Redzam, ka pircēju izvēle par labu vietējiem produktiem ar katru gadu pieaug. Piemēram, šī gada pirmajos trīs ceturkšņos, salīdzinoši ar pērnā gada attiecīgo periodu, Latvijas izcelsmes dārzeņiem novērojams pieaugums par teju 10% pārdotajās vienībās.

Ierobežojumi ir ietekmējuši cilvēku attieksmi pret tiešsaistes pirkumiem, pircēji ir apguvuši, kā tas notiek, novērtējuši pakalpojuma ērtumu. Nodrošinot kvalitatīvu produktu piegādi, redzam, ka pircēju pozitīvā pieredze turpmāk arvien vairāk un biežāk ļaus e-veikalam būt pārtikas un ikdienas preču pirkumu vietai. Rimi Latvia  dati liecina, ka līdz ar katriem jaunajiem ieviestajiem ierobežojumiem, pieprasījums pēc Rimi e-veikala pieaug. Savukārt vidējais iepirkumu grozs, salīdzinot ar vasaru, pēdējo mēnešu laikā pieauga par 15-20%.

Kopš Rimi e-veikala atklāšanas pērnā gada novembrī Rimi e-veikalā reģistrējušies jau vairāk nekā 80 000 lietotāju, un tā apgrozījums audzis vairāk nekā desmit reižu. Salīdzinot ar e-veikala darbības pirmajiem mēnešiem, e-veikala lapas apmeklējums audzis aptuveni trīs reizes. Nepilna gada laikā no diviem veikaliem esam izauguši līdz sešiem pilnvērtīgiem, lieliem un labi aprīkotiem e-veikala centriem – šobrīd e-veikalā veiktie pirkumi tiek komplektēti Rimi veikalos “Spice”, “Ozols”, “Aleja”, “Pulkvedis”, “Sāga” un “Mols”.


Populārākie raksti

Noderīgi

Informācija par 30 dienu zemāko pārdošanas cenu mājaslapā norādītajām precēm, kuras nav ātrbojīgas, pieejama tirdzniecības vietā (pie preces cenu zīmes) vai arī e-veikalā.