Vairāk nekā ceturtdaļa Rimi Smart privātās preču zīmes produktu Latvijā ir vietējā ražojuma
Zīmola panākumi atspoguļo plašāku tirgus tendenci – pēdējos gados Baltijas valstīs ievērojami pieaudzis pieprasījums pēc privāto preču zīmju produktiem. Šobrīd zīmola klāstā ir vairāk nekā 200 produkti dažādās kategorijās. Sadarbībā ar tādiem atpazīstamiem vietējiem ražotājiem kā Tukuma Piens un Rēzeknes Gaļas Kombināts vietējās izcelsmes produkti veido 28 % no kopējā Rimi Smart sortimenta Latvijā.

Baltijas valstīs arvien vairāk pircēju rūpīgāk plāno savus pirkumus un mājsaimniecības izdevumus, tāpēc interese par privāto preču zīmju produktiem turpina augt. Latvijā pieprasījums pēc privāto preču zīmju produktiem mājdzīvnieku barības kategorijā vien gada laikā pieaudzis par 70 %. Pieprasījumu pēc izdevīgākiem produktiem veicinājuši tādi ekonomiskie faktori kā energoresursu cenu kāpums un pieaugošās mājsaimniecību izmaksas.

Pieprasījuma pieaugums novērojams arī citās privāto preču zīmju produktu kategorijās, piemēram, uzkodu pieprasījums gada laikā pieaudzis par gandrīz 37 %, siera produktiem tas palielinājies par 26 %, karsto dzērienu grupā par 25 %, bet Brīvs no (free-from) produktu kategorijā – par 13 %. Šajās kategorijās piedāvājumā ir arī Rimi Smart produkti – dažādu veidu uzkodas, sieri, tējas, galetes un citi produkti kļuvuši par daudzu pircēju izvēli, meklējot līdzsvaru starp pieejamu cenu, vietēju izcelsmi un uzticamu kvalitāti.

“Pircēji arvien biežāk izvēlas iepirkties gudri, tāpēc aktīvi attīstām privāto preču zīmju sortimentu, piemēram, šī gada aprīlī papildinājām to ar jauniem produktiem mājdzīvnieku barības kategorijā. Tajā pašā laikā, piedāvājot Rimi Smart privāto preču zīmi sadarbībā ar uzticamiem ražotājiem, padarām ikdienas iepirkšanos vēl pieejamāku. Šīs sadarbības ļauj mums nodrošināt kvalitatīvus ikdienas produktus, piemēram, pienu un gaļu, par cenām, kas ir vidēji par 30 % zemākas nekā vadošajiem zīmoliem. Tādējādi mēs veicinām Latvijas pircēju iespēju iegādāties ikdienā nepieciešamos produktus par izdevīgāku cenu, stiprinot arī vietējo ekonomiku,” stāsta Rimi Latvia kategoriju departamenta direktore Inese Pētersone.

Rimi Smart tika ieviests 2023. gadā kā Rimi Basic zīmola jaunā, paplašinātā versija, lai ekonomisko cenu segmenta produktus padarītu pircējiem vēl pieejamākus un vieglāk pamanāmus. Lai nodrošinātu konkurētspējīgas cenas, lielākā daļa sortimenta ir vienota visās Baltijas valstīs, taču atsevišķi produkti pielāgoti vietējām garšām un paradumiem, piemēram, Lietuvā īpaši iecienītais tradicionālais biezpiens, bet Latvijā – svaiga, vietējas izcelsmes mājputnu gaļa. Populārākie Rimi Smart produkti Latvijā ir ikvienā mājsaimniecībā nepieciešamie produkti – olas, sviests un skābais krējums. Klienti ir pārliecinājušies par šo produktu kvalitāti un bieži izvēlas tos kā uzticamu alternatīvu zīmolu precēm. Tāpat Rimi Smart produkti bieži tiek iekļauti arī Rimi zemo cenu groza iniciatīvā.

Rimi privāto preču zīmju programma jau vairāk nekā 20 gadus ir viena no Baltijas tirgus stūrakmeņiem. Līdzās Rimi Smart tajā ietilpst arī tādi zīmoli kā Rimi un Selection by Rimi, kā arī vairāk nekā 15 citi specializētie zīmoli. Šī ilgstošā pieredze ir ļāvusi Rimi pielāgoties mainīgajām patērētāju vajadzībām, paplašināt produktu klāstu un nodrošināt augstu kvalitāti par pieejamu cenu. Arī turpmāk Rimi plāno attīstīt Rimi Smart sortimentu un meklēt jaunus veidus, kā piedāvāt klientiem vēl lielāku vērtību gan cenas, gan kvalitātes ziņā.