Kas jāņem vērā savā diētā, uzsākot sportisku dzīvesveidu

Padomi • 22. Augusts, 2018
Veselā miesā vesels gars!

Lai sasniegtu savus fitnesa mērķus un rūpētos par spēcīgu un veselīgu ķermeni nebūt nepietiek ar sportošanu vien. Tavs ķermenis parāda ne tikai to, cik aktīves esi, bet arī to, ko tu ēd. Lai palīdzētu gan pielāgoties prasīgajam aktīvajam dzīvesveidam, gan gūt labākus rezultātus, iesakām ņemt vērā šos padomus.

 

Pielāgo savu uzturu attiecīgajam sporta veidam

Ir noteiktas lietas, kuras būs jāņem vērā vairāk vai mazāk ar visiem sporta veidiem, taču tie tik un tā katrs ir citādāki, nodarbina citas muskuļu grupas, uztur cita veida un līmeņa slodzi, tādēļ arī dabiski prasa citādāku uzturu. Nodarbojoties ar aerobajiem vingrojumiem jeb tautā sauktajiem kardio treniņiem - skriešana, velosports, soļošana u.c. - liela nozīme ir ogļhidrātiem. Tie tiek aktīvi patērēti treniņa laikā, lai nodrošinātu enerģiju. Svarīgi tos uzņemt gan pirms, gan pēc treniņa - pirms, lai izturētu treniņa slodzi, un pēc, lai atlikušo dienu nenomāktu nogurums. Pirms treniņiem lielisks sportistu favorīts ir pilngraudu putras, pēc tam - rieksti, augļi. Noteikti atceries dzert daudz ūdens.

Nodarbojoties ar spēka treniņiem, centies uzturā iekļaut pēc iespējas vairāk pilngraudu un proteīniem bagātu produktu. Turklāt labāk ir ēst biežāk un mazākas maltītes, nevis 3 lielas. Ēst būtu vēlams ik pēc 3 stundām. Proteīniem bagātiem ēdieniem - zivīm, olām, vistai, piena produktiem - vajadzētu būt iekļautiem katrā no ēdienreizēm. Lai stiprinātu muskuļus vislabāk ogļhidrātiem bagātus ēdienus - graudaugu produktus, miltu izstrādājumus, makaronus - ēst pēc treniņa un pirms treniņiem ēst augļus un dārzeņus, kuros ogļhidrātu būs nedaudz mazāk.

 

Atceries par ūdeni

Sportojot ļoti svarīgi uzņemt daudz šķidruma - pārliecinies, lai treniņa laikā pa rokai vienmēr būtu ūdens pudele un noteikti padzeries arī pēc sportošanas. Ūdens palīdzēs tev justies labāk, kā arī uzlabos sportošanas rezultātus. Lieliska ideja ir arī to papildināt ar garšām - pievienojot citrona vai apelsīna šķēles, sagrieztu gurķi vai ogas un piparmētras.

 

Nebaidies ēst vairāk

Sportojot tu patērē vairāk enerģijas, tādēļ ir tikai dabiski, ka arī ēst gribēsies vairāk nekā agrāk. Arī, ja sporto svara zaudēšanas nolūkos, tik un tā ir svarīgi sniegt ķermenim to, kas tam nepieciešams un pietiekošos daudzumos. Ja ķermenis nesaņems pietiekoši daudz barības vielu, tā vielmaiņa palēnināsies un līdz ar to arī svara zaudēšana notiks lēnāk un grūtāk.

 

Neizlaid brokastis

Ne velti brokastis sauc par svarīgāko dienas ēdienreizi. No rīta ir jāēd obligāti - pēc nakts miega ķermenī ir jāatjauno glikogēns, kas tiek patērēts visu nakti guļot. Tas ir svarīgi, jo glikogēns nodrošina labsajūtu un vispārēju enerģiju dienas laikā. Izlaižot brokastis, jau no paša dienas sākuma jutīsies noguris, turklāt būsi daudzkārt izsalkušāks pēc neveselīgiem našķiem. Ja neesi pieradis no rītiem ēst un nav apetītes, pamēģini no rītiem piecelties nedaudz agrāk un pirms brokastīm iziet pastaigā. Augstas intensitātes sportošanu gan neiesakām bez iepriekšējas maltītes.


Populārākie raksti

Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas.