Liene Zemīte

Našķošanās bez sirdsapziņas pārmetumiem jeb saldie ēdieni, kas nekaitē slaidajai līnijai

Padomi • 17. Jūlijs, 2018
Esmu iecienījusi teicienu: „No rīta ēd kā ķēniņš, pusdienās kā kungs, bet vakarā kā nabags!” Tas būtu pelnījis atrasties pie katra ledusskapja.

Liela daļa cilvēku, tostarp arī es, labprāt našķojas, tomēr noteikti neiesaku ar to aizrauties, jo dienas laikā ir ļoti svarīgi uzņemt pilnvērtīgu pārtiku. Bieži laika trūkums, stress, garlaicība, slinkums vai tieši pretēji – pacilāts garastāvoklis noved mūs pie saldumu ēšanas. Manuprāt, nav nepieciešams sev kaut ko aizliegt, it īpaši, ja tas sagādā prieku, tomēr visam jābūt normas robežās.

Viens gards, mutē kūstošs eklērs nenodarīs lielu skādi, taču tur arī vajadzētu apstāties, nevis attapties, ēdot jau trešo eklēru un pēc tam sev to pārmetot. Vairums no mums našķojas pēcpusdienā vai vakarpusē, bet veselīgāk to ir darīt no rīta – tad organisms paspēj patērēt uzņemto kaloriju daudzumu un neveidojas liekais tauku uzkrājums.

Dienās, kad rodas vēlme pēc saldumiem, vispirms iesaku padzerties citronūdeni, bet, ja kāre nesamazinās, drīkst apēst kādu žāvētu augli, riekstus vai karoti medus, jo tie figūrai nekaitē. Arī biezpiens, tam pievienojot mazliet putukrējuma, cukura un kanēļa, var kļūt par veselīgu gardumu, it īpaši ēdot kopā ar ceptu ābolu.

Vērtīgi našķi ir halva un marmelāde, ja tā gatavota no dabiskas sulas, ogām un pektīna, kā arī zefīrs un kūka Pavlova ar ogām.

Mani mīļākie vasaras gardumi noteikti ir zemenes, mellenes, āboli un arbūzs. Savu ikdienu nevaru iedomāties bez siera, ēdot to kopā ar olīvām, kā arī bez tumšās šokolādes, jo tā nav pārmērīgi salda, ir veselīga un vairo prieku un smaidu.

Našķojieties ar mēru, priecājieties par pavasari un sauli, pavadiet laiku svaigā gaisā un dzeriet daudz ūdens!


Populārākie raksti

Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas.