Jekaterina Bovtramoviča
Rimi Bērniem eksperte, fizioterapeite

5 vingrojumi, kas palīdzēs no rīta pamosties

Veselīgs dzīvesveids • 30. Novembris, 2022
Bērns no rīta pirms skolas vai bērnudārza ir miegains un niķīgs? Piecus vienkāršus vingrojumus, kas palīdzēs kārtīgi pamosties, iesaka “Rimi bērniem” kustības un stājas eksperte, fizioterapeite Jekaterina Bovtramoviča.
 

Visi rīta rosmes vingrojumi paredzēti, lai uzlabotu asinsriti, elpošanu un kustību apjomu locītavās, stāsta “Rimi bērniem” eksperte. “Tā kā cilvēks guļot ilgu laiku atradies piespiedu pozā, svarīgi tūlīt pēc pamošanās izkustināt locītavas.

Te var vilkt paralēles ar dzīvnieku pasauli. Arī tie tūlīt pēc pamošanās izstaipās!”

Taču no rīta ne bērnam, ne vecākiem parasti nav daudz laika, jo jānomazgājas, jāpaēd brokastis, jāsakārto dienai nepieciešamās lietas. Ņemot vērā saspringto grafiku, atrast mirkli rīta rosmei nav viegli. Šā iemesla dēļ Jekaterinas Bovtramovičas ieteiktie vingrojumi ir ātri un vienkārši izpildāmi, kustību apjomā plaši un vienlaikus stiepjoši. Katru no tiem nepieciešams atkārtot ne vairāk par trim četrām reizēm.

Rīta rosmes paraugdemonstrējumu veic “Rimi bērniem” bērnu lietu eksperte Sāra Smildziņa.

1. Izstaipām visu ķermeni

Sākuma stāvoklis: stāv, pēdas kopā, mugura taisna, rokas brīvi gar sāniem.

Vingrojuma apraksts: ieelpojot paceļ rokas uz augšu. Izelpojot lēnām noliec ķermeņa augšdaļu uz leju, mazliet iesēžas ceļgalos un pilnīgi atbrīvo augumu.

2. Izkustinām krūškurvi un plecus

Sākuma stāvoklis: stāv, skats uz priekšu, pēdas plecu platumā, rokas izstieptas uz sāniem.

Vingrojuma apraksts: ieelpo, izelpojot rokas sakrusto uz krūtīm, galvu noliec uz leju, atgriežas sākuma pozīcijā.

3. Izkustinām krūškurvi un gūžas

Sākuma stāvoklis: stāv, mugura taisna, pēdas plecu platumā, rokas taisni gar sāniem.

Vingrojuma apraksts: ceļ rokas gaisā, sasit plaukstas virs galvas, pēc tam – zem gaisā paceltas kājas. Atgriežas sākumpozīcijā. Vingrojumu atkārto ar otru kāju.

4. Izkustinām mugurkaulu

Sākuma stāvoklis: stāv, mugura taisna, pēdas plecu platumā, rokas sānos.

Vingrojuma apraksts: ieelpo, pagriež ķermeņa augšdaļu uz vienu pusi, izelpo, atgriežas sākumpozīcijā. Vingrojumu atkārto uz otru pusi.

5. Izstaipām sānu muskuļus un rokas

Sākuma stāvoklis: stāv, mugura taisna, pēdas plecu platumā, rokas sānos.

Vingrojuma apraksts: vienu roku paceļ virs galvas, ieelpo, noliecas uz labo sānu. Izelpo. Atgriežas sākumpozīcijā un vingrojumu atkārto uz otru pusi.


Populārākie raksti