Patiesība vai mīts - emocionālā labsajūta būtisks faktors dzīves kvalitātē

Veselīgs dzīvesveids • 11. Oktobris, 2018
Lai cilvēks justu emocionālu labsajūtu, viņam jāapzinās savas vajadzības un tās jāapmierina. 

Šķietami vienkārši, taču daudziem no mums orientieri par vēlmēm un atbilde uz jautājumu “ko tu gribi?” nojaukti jau bērnībā, tāpēc staigājam apkārt īgni un īsti nesaprotam, ko varam darīt, lai savu emocionālo labsajūtu uzlabotu.

Mēs pārāk daudz izvēles izdarām prāta vadīti un par maz uzticamies sajūtām. Prāts mūs var aizvest no punkta A uz punktu B, taču sajūtas mums palīdzēs noskaidrot, vai mums vispār turp jādodas. Ikdienā lieti noder treniņš-papētīt, kā mēs jūtamies, veicot visparastākās darbības un izvēles. Izvēloties apģērbu, pārtikas produktus, darbu, hobijus, atpūtu, itin visu savā dzīvē, jāraugās, kā mēs jūtamies, jāpamana atšķirības. Tas palīdzēs dzīvot ar gandarījumu un prieku. Tikko esam apzinājušies, ko jūtam, vēlams “pieslēgt galvu”, piemēram, ejot gar siera stendu, šoreiz eksperimenta pēc paejam garām tam, ko iesaka prāts (bieži tā ir akcijas prece), bet apstājamies pie izvēles, kas liek “siekalām saskriet mutē”. Palūkojamies uz cenu, un, pat tad, ja izraudzītais produkts liekas pārāk dārgs, ieteicams pārdevējai nogriezt no kārotā kumosiņa kaut vienu šķēlīti un, pārnākot mājās, ar baudu to notiesāt. Labsajūta grantēta! Un tā ar visu. Mazāk domāt, lauzīt galvu, raizēties, bet būt atvērtam, lai uztvertu neizkropļoto realitāti un līdz ar to savas vēlmes.

Ļaujiet emocionālai labsajūtai kļūt par ikdienu! Varbūt vajadzētu mazāk strādāt un vairāk baudīt? Vai savus lēmumus pieņemt tā, lai izvairītos no parādiem? Varbūt dārgāk sevi pārdot, lai vajadzētu mazāk strādāt un visa kā būtu pietiekami? Katram sava recepte.

Prieks un mirdzums acīs, enerģija un entuziasms, kā arī labas attiecības ar līdzcilvēkiem ir emocionālas labsajūtas kritēriji.

Katru dienu nolemiet vairs neīgņoties, ienesiet krāsas savā dzīvē, sapulcējiet ap sevi pozitīvus cilvēkus, atvēliet sev vairāk pozitīvus nevis negatīvus iespaidus, aktīvi kustieties, slavējiet pats sevi, ja neviens cits to nedara, sāciet dienu ar kādu pozitīvu atziņu, pieradiniet sevi būt labā garastāvoklī! Atļaujieties gribēt vēl un vēl, un apmieriniet savas vajadzības!

Pavērojiet kādreiz, kā ap jums tiek dzīvots. Normāli vēl nenozīmē veselīgi. Tikai tāpēc, ka tā dara daudzi, nenozīmē, ka tas ir dabiski. Emocionālajai labsajūtai vēlams dzīvot nevis tā, kā sanāk, bet tā kā gribam.

Emocionālā labsajūta ir harmonijā. Tas nozīmē, ka mūs dzīvē viss apmierina. Ja tā ir, tas palīdz pārvarēt slodzes un dzīves satricinājumus.

Ieteikumi emocionālās labsajūtas palielināšanai un, līdz ar to, dzīves kvalitātes uzlabošanai:

  1. Atliciniet laiku palikt veselam.
  2. Atliciniet laiku savai personīgajai identitātei, kas nozīmē “kļūsti par to, kas tu esi”, mācies pazīt savas vajadzības un tās apmierināt. Kas ir atradis pats sevi, zina savu vietu pasaulē un līdz ar to ir atradis savas eksistences jēgu.
  3. Atliciniet laiku savas autonomijas attīstībai.
  4. Atliciniet laiku mīlestībai.
  5. Atliciniet laiku atzinībai.
  6. Atliciniet laiku aktivitātēm.
  7. Atliciniet laiku fantāzijām un sapņošanai nomodā.

Populārākie raksti