Jāņu svinībām biežāk iepērkas sievietes; ķimeņu sieru pērk pat 50 reizes biežāk nekā ikdienā

20. Jūnijs, 2016
                 

Gatavojoties Jāņu svinībām, teju divreiz biežāk iepērkas tieši sievietes, taču pirkumu grozs katram svinētājam ir atšķirīgs. Līdzās ķimeņu sieram, kuru svētkos iedzīvotāji pērk līdz pat 50 reizēm biežāk nekā ikdienā, neiztrūkstošas sastāvdaļas iepirkuma ratiņos ir arī alus, marinējumi, svaiga gaļa, gardumi, kā arī raugs un saldēta mīkla vai jau gatavie pīrādziņi, pievienojot arī visu piknikam nepieciešamo – ogles, degšķidrumu, alumīnija foliju un grila piederumus, liecina Rimi Latvia apkopotie dati par Līgo perioda iepirkšanās tendencēm.

Desmit pirktākie pārtikas produkti, gatavojoties Jāņu svinībām, pēdējo divu gadu laikā ir saglabājuši savas pozīcijas iedzīvotāju izvēlē – svinētāji labprāt iegādājas visdažādāko šķirņu alus, sierus, šašliku, svaigo gaļu, tomātus, majonēzi, biezpiena sieriņus, arbūzus, pīrāgus ar gaļu un jaunos kartupeļus. Savukārt atpūtai pie dabas un grilēšanai visvairāk pērk ogles, degšķidrumu, auto logu stiklu šķidrumu, ūdens filtrus, alumīnija folijas piknikam, kā arī AA baterijas. Pirmo reizi 2015. gada jūnija pirktāko preču topā ienākuši arī dārza apavi un vienkrāsaini T-krekli.

“Vasaras saulgrieži ir laiks, kad daba ir pašā pilnbriedā, lai dāvātu mums visu to labāko. Šos svētkus jau izsenis esam pratuši godam nosvinēt – galdā liekam gardu Jāņu sieru, dziedam lustīgas Jāņu dziesmas, lecam pār ugunskuru vai citādi priecājamies kopā ar sev mīļajiem. Saule vai lietus, jautras dziesmas, dejas vai mierīga nakts pie svētku ugunskura – ikviens māk par sevi parūpēties, gan iepērkot cienastu, gan parūpējoties par savu un draugu, ģimenes labsajūtu, ja svētkos gaidāms lietus. Šo uzdevumu atvieglojam ikvienam līgotājam, uz Jāņiem paplašinot savu sortimentu, lai svētki būtu izdevušies,” stāsta Inga Bite, SIA Rimi Latvia sabiedrisko attiecību vadītāja.

Arvien vairāk izvēlas putnu gaļas šašliku, kā arī marinē paši
Pircēju paradumu tendences rāda, ka marinētas gaļas pieprasījums strauji pieaug – Līgo perioda pieprasījums tradicionāli pat dubultojas. Cilvēki iecienījuši ne tikai cūkgaļas vai cāļa šašliku, bet arī liellopa gaļas steikus un tītara gaļas šašliku, savukārt pieprasījums pēc jēra gaļas šašlika pēdējos pāris gados ir pat četrkāršojies. Arī laša steiki cepšanai un cita veida zivis, ko viegli pagatavot ugunskurā, tiek pirkti daudz vairāk nekā ikdienā. Tendence parāda, ka pircēji svētkiem labprāt gaļu marinē arī paši – svaigas gaļas patēriņš Līgo svētku laikā parasti pieaug par apmēram 30%.

Kopumā Jāņu mēnesī siers tiek patērēts par 25% vairāk nekā ikdienā. Savukārt lielākais pieprasījuma pieaugums ir alum, vidēji uz Jāņiem tas palielinās par apmēram 60%, bet alum mulitipakās pieaugums ir pat seškārtīgs. Lielākais pieprasījums ir tieši pēc vietējā alus, tāpēc šogad Rimi saviem pircējiem piedāvā vēl plašāku un daudzveidīgāku alus sortimentu – tas papildināts ar vietējo ražotāju sezonas jaunumiem un brūvējumiem no mazajām alus darītavām, piemēram, Tālavas Ķēniņa alus, Eridan alus, Raiskumietis, Miķeļa alus u.c.

Gardumus labprāt cep paši
Lai arī Latvijā ierasto Līgo svētku neatņemama sastāvdaļa ir grilēta gaļa, siers un alus, arī konditorejas izstrādājumi un saldumi tiek celti Līgo galdā – no konditorejas pieprasītākā prece ir biezpienmaize ar rozīnēm un groziņš jeb tartelette ar zemenēm un mellenēm. Pieprasīti ir arī dažādi cepumi un sālsstandziņas, kam pieaugums, salīdzinot ar ikdienu, veido pat 30%. Tā kā Līgo periodā pieprasījums pēc rauga pieaug trīskārtīgi, var secināt, ka daudzi līgotāji izvēlas gardumus pagatavot arī paši. Tāpat pircēji labprāt iegādājas arī saldētu mīklu, kuras pieprasījums pieaug apmēram par 60%, salīdzinot ar ikdienu.  

Līgotāji svin lustīgi – Rimi dati liecina, ka Līgo svētku laikā ir vērojams straujš pieprasījuma kāpums pēc latviešu mūzikas kompaktdiskiem, tāpat tiek iegādātas arī dažādas rotaļas un atrakcijas kā maziem, tā lieliem svētku svinētājiem.

Rimi atgādina – svini Jāņus droši!


Populārākie raksti

Noderīgi

Informācija par 30 dienu zemāko pārdošanas cenu mājaslapā norādītajām precēm, kuras nav ātrbojīgas, pieejama tirdzniecības vietā (pie preces cenu zīmes) vai arī e-vaikalā.