Rimi veikalos pieejamas viedās iepirkumu somas – uzkrātās virtuālās sēklas pārtaps jaunu mežu stādījumos

08. Maijs, 2024
No šodienas, 7. maija, Rimi veikalos Latvijā, Lietuvā un Igaunijā pircējiem ir pieejamas jaunas īpaša dizaina viedās iepirkumu somas.

Katrā iepirkšanās un somas izmantošanas reizē pircējs, lietojot somā iestrādāto NFC skeneri, virtuāli krās koku sēklas īpašā lietotnē “goodbag”, kas pēc tam pārtaps jaunu mežu stādījumos katrā no trim Baltijas valstīm. Šo unikālo iepirkšanās inovāciju pilotprojektu īsteno Rimi sadarbībā ar Pasaules Dabas Fondu un jaunuzņēmumu goodbag.

Viedā soma satur NFC skeneri jeb “tagu”, ko katrā veikala apmeklējuma reizē pircējs var noskenēt lietotnē “goodbag” un, izmantojot geimifikācijas jeb spēļošanas metodes, virtuāli papildināt koku sēklu krājumu.

Par katru Rimi veikala apmeklējumu pircēji varēs savākt 100 digitālo sēkliņu, un, savācot 400 sēklu četros veikala apmeklējumos, tās lietotnē “goodbag” varēs novirzīt koka iestādīšanai, veidojot daudzveidīgu meža ekosistēmu.

Lietotne “goodbag” bez maksas ir pieejama Google Play un App Store veikalos. Savukārt viedo auduma somu pārdošanas cena Rimi veikalos visās Baltijas valstīs ir 3,99 eiro, un tās pieejamas ierobežotā daudzumā.

Auduma iepirkšanās somas un maisiņi ir kļuvuši par daļu no pircēju ikdienas: saskaņā ar Rimi veikto aptauju* katrs otrais pircējs, kurš par pirkumiem norēķinās pašapkalpošanās kasēs, vislabprātāk lieto atkārtoti izmantojamus auduma maisiņus, tādējādi izdarot videi draudzīgu izvēli katrā iepirkšanās reizē.

“Rimi pircēji katru dienu izdara pārdomātas un veselīgas izvēles, vienlaikus ietaupot līdzekļus, samazinot pārtikas un sadzīves atkritumus un saudzējot dabu. Ar šo projektu vēlamies atgādināt mūsu pircējiem, ka atbildība pret vidi ir katra paša rokās tieši ar šīm vienkāršajām ikdienas izvēlēm. Tādēļ arī mēs, Rimi, meklējam veidus, kā spert soli tālāk ilgtspējīgu iepirkšanās paradumu veidošanā un motivēt pircējus iepirkties arvien apzinātāk. Viedo somu pilotprojekts ir efektīvs veids, kā kombinēt tirgotāja pieredzi ar inovatīvām tehnoloģiju iespējām un vides jautājumu ekspertīzi, lai katrs pircējs varētu ne tikai uzlabot savu ikdienu, bet arī stiprināt vietējo dabas daudzveidību,” stāsta Rimi Baltic korporatīvās atbildības un komunikācijas vadītāja Zanda Šadre.

Pilotprojekta partneris Latvijā ir Pasaules Dabas Fonds, kas īstenos projekta praktisko daļu – koku stādīšanu un apsaimniekošanu. “Esam pārliecināti, ka Rimi iepirkšanās inovāciju pilotprojektā sasniegsim taustāmu rezultātu, kas palīdzēs Latvijas dabu padarīt bagātāku. Labam rezultātam pircēju atsaucība un aktivitāte ir ļoti būtiska – to izvērtēsim šīs vasaras noslēgumā. Šajā projektā videi draudzīgas izvēles izdarīšana ir vienkārša un neprasa lielu ieguldījumu, bet tā mērķis ir praktisks – jaunas mežu platības izveidošana. Plānojam, ka pirmo kociņu – ozolu, liepu, egļu, melnalkšņu un bērzu – stādīšana notiks jau šoruden,” uzsver Pasaules Dabas Fonda direktors un meža programmas vadītājs Jānis Rozītis.

Viedo un ilgtspējīgo iepirkuma somu pilotprojekta autori ir Austrijas jaunuzņēmums goodbag. Viņu ideja 2023. gada Rimi mazumtirdzniecības hakatonā saņēmusi finansējumu pilotprojekta īstenošanai, izceļoties starp 52 jaunuzņēmumiem no 15 valstīm. Jaunuzņēmumam goodbag jau ir pieredze līdzīgu pilotprojektu īstenošanā Austrijas un Portugāles mazumtirdzniecības tīklos, bet sadarbība ar Rimi ir pirmā pieredze Baltijas tirgū.

Rimi mazumtirdzniecības hakatons ir daļa no Rimi atvērtās inovāciju platformas ar rezervēto finansējumu viena miljona eiro apmērā koncepciju piedāvājumiem (Proofs of concepts) un pilotprojektiem. Platformas partneru, inovāciju uzņēmuma Helve līdzdibinātāja un partnere Marija Ručevska pauž gandarījumu par pilotprojekta ieviešanu: “Rimi mazumtirdzniecības tīkla un jaunuzņēmumu ekosistēmas sadarbība ilgtspējīgu un radošu risinājumu ieviešanā dos praktisku rezultātu, kas mērojams Baltijas un plašākā tirgū. Šī ir laba zīme tehnoloģiju jomas inovatoriem – ceļš no idejas līdz rezultātam var būt salīdzinoši ātrs un aptvert visu Baltijas tirgu.”

Projekts ir ieguldījums jaunuzņēmumu ekosistēmā un inovāciju attīstībā, no kā Rimi negūst peļņu.

*Aptauja veikta šī gada martā Rimi veikalu kioskos, aptaujājot vairāk nekā 43 000 Rimi pircēju.

Uzzini vairāk


Populārākie raksti