Turpinot ilgtspējīgu attīstību, Rimi arī šogad plāno mazināt ietekmi uz apkārtējo vidi

01. Marts, 2021
Rimi Baltic sasniedzis savu mērķi un kļuvis par klimatam neitrālu uzņēmumu. Šogad izvirzīti jauni mērķi - tie izklāstīti Rimi Baltic 2020. gada korporatīvās atbildības pārskatā.

Rūpēs par vidi un mazinot uzņēmuma ietekmi uz apkārtējo vidi, Rimi Baltic pērn sasniedzis savu mērķi un kļuvis par klimatam neitrālu uzņēmumu. Šogad uzņēmums vides aizsardzības jomā izvirzījis jaunus mērķus – turpināt īstenot klimatam draudzīgu programmu, samazināt plastmasas lietošanu par 300 tonnām gadā, aizstāt privāto preču zīmju plastmasas iepakojumus ar pārstrādātu plastmasu līdz 2025. gadam un vēl vairāk samazināt CO2 emisijas. Šie un citi mērķi izklāstīti šodien publicētajā Rimi Baltic 2020. gada korporatīvās atbildības pārskatā.

Viens no galvenajiem CO2 emisiju avotiem Rimi ikdienas darbā ir loģistikas operācijas. Paredzams, ka alternatīvās degvielas ierobežotās infrastruktūras dēļ dīzeļdegviela joprojām būs galvenā degviela vismaz nākamos 2–3 gadus. Tomēr lielākais CO2 piesārņotājs šobrīd ir lielveikalu un noliktavu saldēšanas sistēmas. 2020. gadā Rimi spēris lielu soli CO2 emisiju samazināšanas virzienā, Rīgā atklājot loģistikas centru, kas līdz ar centralizētu produktu piegādi visām Baltijas valstīm ļaus Rimi samazināt CO2 izmešu apjomu par 1300–1400 tonnām gadā un ietaupīt līdz pat 500 000 litru degvielas. Tāpat visi jaunie un atjaunotie veikali tiek aprīkoti ar ilgtspējīgiem risinājumiem, piemēram, LED apgaismojumu un amonjaka un CO2 dzesēšanas sistēmām.

“Pērn esam noslēguši lielu darba posmu un sasnieguši mērķus, lai kļūtu par klimatam neitrālu uzņēmumu. Pie sasniegtā apstāties nedomājam – mūsu nākamais izaicinājums ir vēl vairāk samazināt darbības, kas atstāj negatīvas sekas uz ekoloģisko sistēmu. Viena no izaicinošākajām vides jomām, kurā darbojamies, ir plastmasas patēriņa samazināšana, tāpat mērķis ir panākt siltumnīcefekta gāzu emisiju nulles līmeni, vēlākais, līdz 2030. gadam. Pērn straujāku pozitīvu pārmaiņu norisi aizkavēja pandēmijas ierobežojumi un sekas. Balstoties uz sasniegtajiem rezultātiem, šogad mūsu uzdevums ir spert nākamos soļus, lai mazinātu uzņēmuma ietekmi uz apkārtējo vidi,” saka Rimi Latvia valdes priekšsēdētājs Valdis Turlais.

2020. gadā Rimi neizdevās sasniegt izvirzīto gada mērķi pārtikas atkritumu samazināšanā, un rezultāts palika nemainīgs salīdzinājumā ar 2019. gadu. Tas galvenokārt bija saistīts ar pandēmiju un tās izraisīto nestabilo pārdošanas apjomu, taču uzņēmums turpinās intensīvi strādāt, lai optimizētu prognozes, ražošanu, derīguma termiņa uzraudzību un citus pasākumus. Rūpēs par pārtikas atkritumu apjoma samazināšanu jaunajā loģistikas centrā tiek izmantota pirms dažiem gadiem ieviestā automatizētā pasūtījumu plānošanas sistēma. Balstoties uz sistēmas vēsturiskajiem datiem, ir radīta ticama nepieciešamā pasūtījuma apjoma prognoze, lai maksimāli mazinātu produktu pārpalikumu. Vēl viens veids, kā Rimi mazina pārtikas atkritumu daudzumu, ir ziedošana: pagājušajā gadā vien Rimi visās Baltijas valstīs ziedoja 1175 tonnas Pārtikas bankai.  

Viena no izaicinošākajām vides jomām, kurā darbojas Rimi Baltic, ir plastmasas patēriņa samazināšana. Kopš šī gada sākuma, tātad agrāk, nekā paredzēts Eiropas Savienības direktīvā, Rimi veikalos vairs nav iespējams iegādāties vienreizlietojamus plastmasas izstrādājumus, piemēram, vienreizējās lietošanas galda piederumus un ausu aizbāžņus. Šī gada laikā nepārtikas preču klāsts tiks vēl vairāk atjaunināts un pārskatīts, ievērojot bezatkritumu pieeju. Šīs izmaiņas ļaus samazināt plastmasas daudzumu par 300 tonnām jeb astoņām kravas automašīnām gadā.

Tāpat Rimi Baltic turpinās pārrunas ar lielākajiem piegādātājiem Baltijas valstīs, mudinot iesaistīties Apvienoto Nāciju Organizācijas Zinātniski pamatotu mērķu programmā, kurā Rimi piedalās jau kopš 2018. gada un kurā balstītas uzņēmuma korporatīvās atbildības aktivitātes. Galvenais mērķis ir panākt, lai lielākie piegādātāji izvirzītu konkrētus mērķus oglekļa dioksīda emisiju samazināšanai līdz 2025. gadam saskaņā ar zinātniski pamatotiem mērķiem.

Ikgadējā korporatīvās atbildības pārskatā papildus vides jomai Rimi Baltic iepazīstina ar saviem sasniegumiem vēl četrās jomās, kur mazumtirdzniecības ķēde ar noteiktiem mērķiem īsteno ilgtspējīgas darbības. Šīs jomas ir veselība, vietējā produkcija, daudzveidība un kvalitāte, pamatojoties uz uzņēmuma īpašnieka, zviedru uzņēmuma ICA Grupa, vadlīnijām. Konkrētie katras jomas mērķi ir noteikti saskaņā ar Apvienoto Nāciju Organizācijas Ilgtspējīgas attīstības programmu un tajā izklāstītajiem ilgtspējīgas attīstības mērķiem. Vairāk par tiem un Rimi Baltic korporatīvās atbildības sasniegumiem 2020. gadā lasāms šeit: Rimi korporatīvās atbildības pārskats 2020.


Populārākie raksti

Piedalies Lielajā talkā!
14. Aprīlis, 2024