Olga Ļubina

Lai vakariņas sagādātu labsajūtu, nevis vēdergraizes

Veselīgs dzīvesveids • 21. Oktobris, 2019
Dienas beigās, kad visi darbi padarīti, pienācis laiks vakariņām – laikam, ko pavadīt kopā ar mīļajiem, pārrunājot dienas notikumus. Tā kā vairumam no mums negribas daudz laika veltīt gatavošanai, ir jāizvēlas garšīgas un veselīgas maltītes, ko varam celt galdā gana ātri.

Vakariņas būtu jāietur apmēram trīs vai četras stundas pirms gulētiešanas. Ja grasāmies iet gulēt ap plkst. 22.00–23.00, vakariņas būtu jāpaēd ap 19.00–20.00. Tas vajadzīgs, lai gremošanas trakts varētu paspēt vismaz daļēji sagremot apēsto ēdienu un vienlaikus cilvēks, dodoties pie miera, nejustos izsalcis.

Lai varētu ātri pagatavot vakariņas, ir savlaicīgi jāiegādājas veselīgi produkti – svaigi vai saldēti dārzeņi un svaiga vai atsaldēta gaļa vai zivis, lai nekavējoties varētu ķerties pie ēdiena gatavošanas. Sākoties rudens un ziemas sezonai, vienmēr turiet pie rokas saldētus dārzeņus, kas ātri un vienkārši bagātinās jūsu ēdienkarti ar šķiedrvielām, vitamīniem un minerālvielām.

Ātri pagatavojama ir vistas vai cūkas fileja, ko var apcept nelielā daudzumā eļļas vai pagatavot cepamajā maisiņā. Tā sagatavota gaļa saglabājas sulīga un ēdiena gatavošanas procesā nav nepieciešams pievienot papildu taukvielas. Arī zivis un jūras veltes ir no tiem produktiem, ko iespējams pagatavot ātri. Laša vai mencas fileja būs ļoti garšīga, izcepot cepeškrāsnī folijā ar citronu un garšvielām. Jūras veltes var ātri apcept uz pannas olīveļļā ar ķiploku, tomātu pastu un baziliku un pasniegt ar brūnajiem rīsiem vai pilngraudu makaroniem.

Ja dodat priekšroku vegānu vakariņām, jau no rīta var ielikt mērcēties pupiņas vai lēcas, lai vakarā tās varētu ātri uzvārīt. Ja nepaspējat iemērkt pupiņas vai brūnās lēcas, izmantojiet sarkanās lēcas, jo tās pirms gatavošanas nevajag mērcēt un tās var pagatavot burtiski 10–15 minūtēs. Vegāniskas vakariņas lieliski papildinās viegli apcepts tofu, kvinoja, pērļu grūbas vai rīsi.

Visātrākais veids, kā pagatavot vakariņas, ir pievienot biezpienu, olu vai sieru jau iepriekšējā vakarā pagatavotiem rīsiem, kartupeļiem vai makaroniem. Tā jūs uzņemsiet visas nepieciešamās uzturvielas – gan saliktos ogļhidrātus, gan neaizvietojamās aminoskābes. Ēdot vakariņas, aicinu ievērot šķīvja principu – dārzeņiem vienmēr ir jāaizņem puse jūsu šķīvja! Ceturto daļu atvēliet olbaltumvielas saturošiem produktiem un vēl ceturto daļu – piedevām. Salātiem pievienojiet augu eļļas – olīveļļu, vīnogu kauliņu, ķirbju vai citu sēklu un riekstu eļļu, lai bagātinātu savu ēdienkarti ar nepiesātinātajām taukskābēm!


Populārākie raksti